S'obre al trànsit el segon tram de la frontissa del Güell

L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, ha presidit aquest matí la inauguració i obertura al trànsit del segon tram de la frontissa del Güell. Aquest tram suposa l'acabament d'una via que ha de permetre creuar la ciutat des de la rotonda Vila de Perpinyà fins a Mas Xirgu i que, segons l'alcaldessa, ha de servir per pacificar el trànsit als barris de Sant Narcís i Can Gibert del Pla.
Actualitzat
El segon tram de la frontissa del Güell que avui s'ha obert al trànsit va del passeig d'Olot, a l'altura del pont del Dimoni, fins al carrer Can Pau Birol, on el nou vial connectarà amb el polígon de Mas Xirgu. D'aquesta manera, el nou vial servirà com a alternativa a la carretera de Barcelona i permetrà creuar tota la ciutat de Girona des de la rotonda Vila de Perpinyà, a l'entrada a Girona per l'hospital Josep Trueta, fins a la carretera de Santa Coloma de Farners. L'obertura al trànsit del segon tram de la frontissa del Güell s'ha fet en dues fases. Fa unes setmanes es va permetre la circulació de vehicles en el tram que va des de la rotonda Ramon Berenguer fins al polígon de Mas Xirgu, i avui s'ha completat l'enllaç entre la plaça Vila de Perpinyà fins a Mas Xirgu. A més de l'adequació de zones verdes, segons ha explicat l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, quedarà pendent la remodelació de les instal·lacions que ocupa el Dispositiu d'Insersió Econòmica (DIE), que s'hauran de retallar uns metres per adaptar-les al nou vial. Anna Pagans ha explicat que els treballs sobre l'edifici del DIE es faran durant l'estiu. L'alcaldessa de Girona ha qualificat la frontissa del Güell de "gran obra" i ha assegurat que "serà molt interessant per a la nostra ciutat perquè aquest eix entre l'hospital Trueta i Mas Xirgu està acabat". Anna Pagans ha reiterat que la frontissa és "una via urbana" perquè, segons ha dit, "així ho hem volgut des del seu començament" i ha afegit que la nova carretera permetrà "una transparència clara entre els barris de Sant Narcís i Can Gibert del Pla". El segon tram de la frontissa del Güell que s'ha inaugurat avui permetrà també millorar la connexió amb Salt a través de Mas Masó, on es preveu la construcció d'un altre vial, i suposa la culminació de l'eix que creuarà tota la ciutat. Fa cinc anys va entrar en servei el primer tram que va generar una forta oposició entre els veïns, principalment del barri de Santa Eugènia. Cinc anys després i amb l'obertura al trànsit del nou tram, les queixes dels veïns s'han suavitzat. Així ho reconeixia aquest matí el president de l'Associació de Veïns de Santa Eugènia, Francesc Torrent. L'entitat veïnal va presentar diverses al·legacions al Pla General que ja preveia la construcció d'aquest vial. Francesc Torrent, en declaracions a l'Agència Catalana de Notícies, ha explicat que, amb la prolongació de la frontissa, no s'han registrat queixes veïnals perquè, segons ha dit, "esperem que serveixi per a millorar la comunicació del barri". La construcció del segon tram de la frontissa del Güell ha suposat una inversió de 8.285.000 euros, que s'han finançat amb una aportació municipal de 4.658.000 euros i la resta, a través de fons europeus. L'obertura al trànsit del nou eix comportarà diversos canvis de circulació als barris de Sant Narcís i de Can Gibert del Pla, que, durant el mes de maig, aniran entrant en vigor. A més, també es modificaran, per adaptar-les als canvis de circulació previstos, les línies de transport urbà de viatges de Sant Narcís (L-5) i de Can Gibert del Pla (L-7).
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut