La Barbie amb vel triomfa a Instagram
Fa només uns dies que la Barbie va presentar les versions "alta", "baixa" i "amb corbes" i ara la nina més popular del món porta vel islàmic. Aquesta vegada, però, el canvi no és fruit d'una estratègia empresarial del fabricant, Mattel, sinó de l'aspiració d'una noia nigeriana. Haneefah Adam, de 24 anys, volia veure la nina vestida com ella i va decidir tirar pel dret i dissenyar-li ella mateixa la indumentària, segons ha explicat en una entrevista.
Després de navegar pel compte Barbiestyle, va crear a Instagram Hijarbie, un compte per ensenyar el nou "look" de la Barbie que en qüestió de dos mesos ha sumat més de 20.000 seguidors.
Adam, que també és el darrere de la marca de moda Hanie, s'ha inspirat també en blogueres de moda musulmanes conegudes, com Leena Asad. La jove emprenedora creu que gestos com el seu poden ajudar a millorar l'autoestima de les noies musulmanes.
Una empresa de Dubai ja va crear el 2003 Fulla, una nina semblant a la Barbie, però morena, amb menys varietat d'accessoris i disponible amb els vestits típics del Marroc, la Unió dels Emirats Àrabs o Egipte.