Els consumidors han canviat els hàbits, passant del plàstic al vidre (iStock)

El canvi d'hàbits castiga els tàpers de plàstic: ja no ens agraden?

Tupperware ha perdut un 90% del seu valor a borsa en l'últim any, mentre que les vendes d'altres marques dedicades als hermètics de vidre no han parat de créixer
Laia de la Riva Actualitzat
TEMA:
Consum

Als anys 70, a totes les cases hi havia un arsenal de recipients per guardar-hi el menjar, i pràcticament tots eren de la mateixa marca: Tupperware. Aquesta marca va acabar donant el nom a aquest tipus de productes, ja fossin seus o d'altres empreses.

A Espanya, el 1992 Tupperware va vendre recipients hermètics per valor de més de 6.000 milions de pessetes, i tenia més de 8.000 venedores, que es guanyaven la vida fent reunions a casa dels clients, on ensenyaven els productes. Però la marca va anar perdent quota de mercat amb l'aparició d'altres companyies que feien hermètics, sovint a preus més assequibles.
 

El canvi d'hàbits sentencia Tupperware

La pandèmia va permetre revifar el negoci. Les vendes van créixer perquè la gent s'estava més a casa i cuinava més, però ara les coses han canviat. En l'últim any, les accions de Tupperware han caigut més d'un 90%; han passat de gairebé deu dòlars a un. Els canvis d'hàbits dels consumidors, que han passat del plàstic al vidre, han estat claus.

Al grup Arc, dedicat històricament a la fabricació de cristalleries i vaixelles, en els últims anys el negoci dedicat als hermètics no els ha parat de créixer. Josune Sardón, responsable de vendes a Espanya, Portugal i Àfrica del Nord de l'empresa, explica que hi ha "raons higièniques i d'altres de lligades a la covid i a la preocupació per la salut que fan que hi hagi una tendència important cap al vidre, que, a més, és reutilitzable".

Després de la pandèmia, la gent torna a menjar a fora

Però hi ha un altre canvi d'hàbit a tenir en compte. A la sortida del confinament de la pandèmia, moltes persones portaven el dinar a la feina per la dificultat que suposava el fet d'anar a menjar a fora per totes les restriccions imposades, però ara aquest costum s'està recuperant.

Rebeca Mella, responsable de l'àrea de consumidor de la consultoria Kantar, explica: "Estem veient una tendència a la simplificació de les rutines del consumidor."

"A casa fem més plat únic per un tema d'estalvi de temps, i a fora estem veient com s'incrementen les vegades que se surt a fer menú del dia."

Per intentar desincentivar que es facin servir els recipients d'un sol ús, en alguns països es comencen a implementar sistemes perquè als centres comercials i als mercats es pagui per un hermètic quan comprem. Un envàs que el client es pot quedar o bé pot tornar i recuperar-ne el cost. Aquests sistemes estan tenint molt d'èxit a Portugal o França, però a Espanya està costant més tirar-los endavant.

ARXIVAT A:
Alimentació Consum
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut