"Operació Saddam" mostra avui a "60 minuts" la propaganda dels EUA per arribar a la guerra

La setmana que ve es compleix l'aniversari de l'inici de la guerra de l'Iraq. Una guerra que va acabar amb l'enderrocament del president iraquià Saddam Hussein. Saddam era enderrocat: la segona guerra del Golf arribava a la fi. Però el debat sobre les causes de la guerra, i, per tant, sobre la credibilitat del president dels Estats Units, George W. Bush, tot just acabava de començar. "Operació Saddam" és el reportatge que avui revelarà com va actuar la propaganda per vendre la guerra i que ja s'havia decidit fer-la, fins i tot, abans de l'11 de setembre del 2001 i dels atemptats d'aquell dia a les Torres Bessones i al Pentàgon.
Actualitzat
Segons un antic agent d'alt rang del servei secret nord-americà, "la idea que les armes de destrucció massiva representaven una amenaça per als Estats Units va ser una mentida propagandística destinada a enganyar l'opinió pública". En aquest reportatge es presenten els diferents estadis de la batalla propagandística amb què els governs nord-americà i britànic van voler justificar la segona guerra del Golf. Com es pot vendre una guerra? Els membres de l'administració nord-americana van considerar molt seriosament aquesta pregunta força abans de l'inici del conflicte. "Operació Saddam" investiga l'operació de màrqueting d'aquesta guerra, que va consistir en una barreja de distorsions, mentides i invencions, com ho demostren Ray McGovern, antic agent del servei secret; el periodista nord-americà d'investigació Seymour Hersh, i l'escriptor líder de vendes John MacArthur.
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut