La competència dels països de l'est posa la indústria de l'automòbil a la corda fluixa

La indústria de l'automòbil no està passant pel seu millor moment. Seat n'és un exemple. Al fet que alguns models, com el León o l'Altea, no s'estiguin venent com s'esperava s'hi afegeix la intenció de l'empresa de reduir costos, ja sigui retallant la plantilla o els sous. Avui justament n'han començat a parlar empresa i treballadors. No són problemes exclusius de Seat. La situació és delicada a totes les plantes de fabricació de cotxes d'Espanya.
Actualitzat
Fa uns mesos el president de Seat presentava la nova versió del model Toledo. Però les vendes d'aquest cotxe no han estat les esperades i Seat ja ha anunciat que estudia retallades per a la planta de Martorell. I és que a la competència dels països de l'est, on els treballadors cobren menys, ara s'hi ha afegit que els models que les marques fabriquen aquí ja no són tan atractius per a mercats com el francès, l'alemany o l'anglès. Això ha fet que des de principis d'any la producció de cotxes a tot l'Estat hagi caigut un 8%. A més del cas de Seat, també es complica a la factoria d'Opel a Saragossa. A la caiguda de producció del model Corsa s'hi podria afegir el trasllat a Polònia de la nova versió del Meriva. També a l'Europa de l'Est es podria produir el substitut del Ford Ka que fins ara es fa a la planta d'Almussafes, on igualment s'ha retallat la producció del Focus. Una retallada de la producció que també ha afectat el model Modus que Renault fabrica a Valladolid. Una situació delicada i que, segons el govern, s'hauria de reconduir apostant per la flexibilitat i la innovació. A tot l'Estat, es calcula que la indústria de l'automoció dóna feina directa a 325.000 persones i a milers més que treballen en empreses auxiliars.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut