Un espot fet per a tothom

De l'Hospital del Mar a l'avinguda Maria Cristina passant pels carrers del Poble-sec. Aquest diumenge s'ha gravat l'espot de La Marató i els creatius de la campanya expliquen per què el d'aquest any és un projecte tan especial.

Àlex Marquina i Camil Roca

Director Estratègia de Marca CCMA i Director Creatiu executiu d'Ogilvy

Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Quan uns mesos ençà ens feien l'encàrrec de pensar el nou espot de La Marató, el primer que et ve el cap és una pregunta inevitable: quina malaltia tractarem aquest any?

Finalment, i això no ho sabíem al principi, van ser les malalties minoritàries. En aquell moment va començar un procés creatiu que ens havia de portar a la idea per aconseguir arribar al màxim possible de persones. Volíem sensibilitzar-les i que tothom se sentís interpel·lat per unes malalties que, "a priori", semblen minoritàries, però que, en canvi, afecten moltíssims catalans. Concretament, prop de 400.000 persones estan afectades per alguna de les més de 7.000 malalties considerades minoritàries.

Volíem deixar enrere la sensació de solitud que persegueix les persones diagnosticades amb malalties minoritàries. Volíem que aquest sigui l'any de les minories que fan una majoria.

Una de les primeres sensacions que experimentes quan et diagnostiquen una malaltia minoritària és un sentiment de solitud absoluta. T'imagines que estàs en un camí sense sortida. Aquest va ser el punt de partida per preparar el que seria l'espot de La Marató del 2019. Havíem de convertir aquesta solitud en un acte majoritari d'ajuda i solidaritat. Tal com diu el lema d'aquest any, és moment de les minories que fan una majoria.


I és precisament això el que volem simbolitzar amb l'espot que hem gravat aquest diumenge als carrers de Barcelona: la manera com entre tots podem lluitar contra les malalties minoritàries. Ho hem volgut fer amb un concepte nou. La Marató sempre havia estat, és i serà un esdeveniment d'ajuda col·lectiva, en tots els àmbits, però... encara ens faltava un element.

Podríem fer un anunci en què tothom pogués participar? Això no s'havia fet mai.

Doncs aquest va ser el repte i avui l'hem tirat endavant amb l'ajuda de molts voluntaris i molts professionals del sector de la publicitat. Hem fet un espot en què mostrarem com milers i milers de persones es fonen amb una gran abraçada de solidaritat col·lectiva .

El podreu veure a mitjans del mes de novembre.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS