TV3 fa el millor agost en 15 anys
Amb una quota del 13,6%

TV3 tanca l'estiu líder, amb el millor agost dels últims 15 anys

En digital, TV3 fa el millor mes d'agost de la història amb 9,5 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. A més, el partit del Trofeu Joan Gamper masculí, entre el Barça i el Pumas Unam, és l'emissió en directe més vista en 5 anys (octubre del 2017). 

  • TV3 és líder de l'agost, amb una quota del 13,6%, a 3,3 punts de la cadena classificada en segon lloc, i a 5,5 de la tercera. Fa el millor mes d'agost des del 2007 i ja suma 13 mesos consecutius en la primera posició.
  • TV3 lidera a l'agost la franja del day time i del prime time amb contundència, a vuit punts de la segona cadena.
  • Hem liderat el rànquing de programes tots els dies del mes. Ha estat la cadena més vista 30 dels 31 dies, i els 10 programes més vistos de l'agost són de la cadena.
  • Destaquen els partits masculí i femení del Trofeu Joan Gamper, així com el partit amistós entre el Barça i el Manchester City per recaptar fons per l'ELA.  
  • Bona estrena de les noves temporades de "Joc de cartes estiu" i "L'au pair", de la sèrie "Habitació 301" i de "3 dies d'agost", la minisèrie dedicada als atemptats de Barcelona i Cambrils del 2017.
  • Els informatius són líders en totes les edicions, amb bons resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,5.
  • TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,4.
TV3 fa el millor agost en 15 anys

(CCMA)

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest agost, TV3 ha aconseguit una quota del 13,6% i fa el millor agost des del 2007. Ha superat en 3,3 punts la segona classificada, Antena3, i en 5,5 punts la tercera, Telecinco.  

TV3 lidera la franja del day time, amb un 13,1% de quota, a 1,5 punts de la segona, Antena3. Lidera també la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16,6% i supera per vuit punts la segona classificada, Antena3, la diferència més alta des del març del 2020.

TV3 ha liderat l'audiència 30 dies dels 31 del mes. També ha liderat el rànquing dels programes més vistos cada dia del mes d'agost, i ho ha fet sempre amb un telenotícies. A més, els deu programes més vistos del mes són de la cadena.

També és la cadena més ben valorada a l'agost al panel de GfK**, amb un 8,4.

 


Bons resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions: quinze el "TN vespre", set el "TN migdia", cinc el "TN cap de setmana migdia" i dos el "TN cap de setmana vespre". A més, a l'agost, l'informatiu del vespre obté la quota més alta de la temporada.

Els deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3 i, entre aquests, quatre són informatius. El "TN vespre" i el "TN migdia" del 31 d'agost ocupen el segon i tercer lloc del rànquing respectivament, el primer amb una quota del 31,4% i 586.000 espectadors, i el segon amb 484.000 espectadors i un 33,3% de quota. El "TN cap de setmana vespre" del 21 d'agost ocupa el vuitè lloc, amb 425.000 espectadors i un 26,6% de quota; i el desè va ser l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 6 d'agost, amb una quota del 31,2% i 410.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5, segons el panel de GfK. I el "TN comarques" continua com l'informatiu més ben valorat, amb un 8,6.

 


Aquest agost destaquen el futbol, els especials i les estrenes

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: esports, entreteniment, sèries i documentals.

Els partits del Barça masculí i femení han estat un èxit. El Trofeu Joan Gamper masculí entre el Barça i el Pumas Unam, emès el 8 d'agost, encapçala el rànquing de programes més vistos del mes. 665.000 espectadors van veure el partit, que va aconseguir una quota del 38,7% i va ser líder de la franja. El postpartit és el quart espai més vist del mes, amb 464.000 espectadors i un 24,7% de quota, i la prèvia és onzena del rànquing, amb una quota del 26,2% i 367.000 espectadors. A més, aquesta programació especial va obtenir una audiència acumulada d'1.234.000 espectadors. Per la seva banda, el Trofeu Joan Gamper femení entre el Barça i el Montpeller, que es va jugar el 23 d'agost, el van veure 175.000 espectadors, va obtenir un 13% de quota i 651.000 espectadors hi van connectar en algun moment.

També destaca el partit amistós dedicat a recaptar fons per l'ELA entre el Barça i el Manchester City. Aquest ocupa el quart lloc del rànquing amb 441.000 espectadors i una quota del 27,4%. El conjunt de la prèvia, el partit i el postpartit va obtenir una audiència acumulada d'1.067.000 espectadors.

"3 dies d'agost", la minisèrie dels atemptats de Barcelona i Cambrils del 2017 que es va emetre el 16, 17 i 18 d'agost, va liderar la franja els tres dies, destacant especialment l'emissió del dia 17, "Ciutat trencada". Aquest capítol és el novè espai més vist del mes, amb una quota del 24,2%, 420.000 espectadors. En conjunt, els tres capítols van obtenir una audiència acumulada de 879.000 espectadors i destaca la seva valoració qualitativa segons el panel de GfK, un 8,6.

Pel que fa a les estrenes, destaca el retorn de "Joc de cartes estiu". El programa ha liderat totes les emissions del mes d'agost amb una mitjana de 405.000 espectadors i una quota del 25,3% i ha obtingut una audiència acumulada d'1.274.000 espectadors. "Habitació 301" ha obtingut una mitjana de 150.000 espectadors i una quota del 9,9%. La sèrie finlandesa ha estat líder de la franja i ha fet una audiència acumulada de 917.000 espectadors. I aquest agost s'estrenava també la segona temporada de "L'au pair". El capítol més vist va ser el del dia 4 d'agost, líder de la franja, amb 194.000 espectadors i una quota del 13,2%. El programa ha aconseguit una audiència acumulada de 510.000 espectadors.

Després de quatre capítols, "Els enverinaments de Salisbury" va tancar amb una mitjana de196.000 espectadors, una quota del 12,3% i una audiència acumulada de 755.000 espectadors.

Aquest agost també han destacat el cicle de pel·lícules de James Bond, que s'han emès el dissabte després del "TN vespre" liderant la franja amb un 12,6% de quota mitjana; les reemissions del "Sense ficció" també han estat líders de la franja i han registrat una quota mitjana del 13,9%, i la sèrie "Hotel voramar", líder de la franja amb un 12,1% de quota mitjana.

 

Millors dades històriques d'un mes d'agost en reproduccions de vídeo i visites al portal de la CCMA

Pel que fa a les audiències digitals, el portal de la CCMA ha registrat 9,5 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 16% més que el mateix mes de l'any anterior. És la millor dada històrica d'un mes d'agost.

El programa més vist del mes ha estat el "TN vespre", amb 299.6700 usuaris únics, la millor dada del programa des de l'octubre del 2019.  

A la carta, el programa més vist del mes ha estat "Joc de cartes", amb 154.900 usuaris únics. Els 4 vídeos més vistos a la carta han estat del programa.  

"El paradís de les senyores" ha estat el programa amb més reproduccions a la carta, amb 888.300. I 2 dels 3 capítols de la minisèrie documental "3 dies d'agost", sobre els atemptats a Barcelona i Cambrils, s'han situat entre els 15 vídeos més vistos a la carta.  

Quant a les emissions en directe del mes, 4 de les 5 més vistes han estat partits de futbol. Al capdamunt hi ha el Trofeu Joan Gamper masculí, disputat entre el FC Barcelona i el Pumas, vist per 144.000 usuaris únics en directe, fet que el converteix en l'emissió en directe més vista des de l'octubre del 2017. La segona emissió més vista en directe ha estat el partit benèfic en favor de la lluita contra l'ELA entre el FC Barcelona i el Manchester City, amb 62.600 usuaris únics. El Trofeu Joan Gamper femení, entre el FC Barcelona i el Montpeller, el van seguir en directe 16.550 usuaris únics.

3,9 milions d'usuaris únics han visitat el portal de la CCMA durant el mes, un 9% més que l'agost del 2021. És la millor dada històrica d'un mes d'agost. El 324.cat (secció de notícies del portal) ha registrat més de 2,1 milions d'usuaris únics i també obté la millor dada d'audiència d'un mes d'agost.

 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.)

Anar al contingut