Amb una diferència de 6,6 punts sobre el segon canal més vist

TV3 referma el lideratge a l'octubre i obté la millor audiència des de l'agost de 2006

La cadena registra, segons dades de Kantar, una quota del 18,2% i se situa a 6,6 punts de la segona televisió més vista a Catalunya, Telecinco. TV3 és la televisió més vista durant el dia (amb un 18,2 de quota mitjana) i també el "prime time", amb un 20,3 de "share".
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

TV3 aconsegueix dades d'audiència que no es registraven des de l'agost de 2006. Respecte al setembre, a més, l'increment del percentatge de seguiment global és 4,7 punts. En 29 dels 31 dies del mes, TV3 ha estat el canal més vist i encapçala el rànquing d'audiències per 27è mes consecutiu.

 

 

Informatius líders

Durant el més d'octubre, alguns programes de la cadena han assolit rècords històrics, com l'edició del vespre del "TN cap de setmana". Alhora, durant tots els dies del mes, l'emissió més vista a Catalunya ha estat el "TN vespre", de dilluns a diumenge.

Paral·lelament, les mitjanes mensuals del "TN comarques" i del "TN cap de setmana vespre" han estat les més vistes des del febrer 2013 i 2012 respectivament.

El "TN matí", que condueix Ariadna Oltra, va registrar el seu rècord el 23 d'octubre, amb 113.000 espectadors i un 42,1% de quota. Té una valoració de 8,4 segons el GfK.

Aquest mes, també ha destacat el "Més 324" del dia 17 d'octubre, que, amb 637.000 espectadors i una quota del 28%, va ser el segon més vist de la història.

Els informatius són líders en totes les seves edicions, amb uns resultats excel·lents, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat.

 

 

Documentals i especials molt seguits

El "Sense ficció" titulat "1-0: cas obert", programat la nit del 15 d'octubre va aconseguir un 26,9% de mitjana i va aplegar 644.000 espectadors, registre que iguala el millor resultat de l'espai aquest 2019, l'emissió de "Altsasu: Ferides obertes" del 22 de gener.

 "Sentenciats", el documental del "30 minuts" del diumenge 20 d'octubre va ser seguit per 728.000 persones, fet que va representar un 25,8 de quota.

Per la seva part, l'especial informatiu "El segon octubre: sentència i reacció", presentat per Toni Cruanyes i Laura Rosel va tenir el seguiment de 339,000 espectadors i, amb un 17.4% de share, va liderar la franja del "prime time".

El "Preguntes freqüents", també lligat a l'actualitat més candent, es va enfilar fins al 24,5 de quota el 19 d'octubre. Amb la fidelitat de 419.000 telespectadors va assolir el millor resultat des de l'abril de l'any passat.

Segons l'Institut d'investigació en mercats d'opinió (GfK), a més, els espais de TV3 aconsegueixen un 8,6 d'index qualitatiu, motiu pel qual també se situa primer en aquest paràmetre d'avaluació entre les televisions generalistes que es veuen a Catalunya. 

 

 

Estrenes de rècord

L'estrena del programa "El suplent", amb Antonio Díaz (el Mago Pop) va ser la més destacada de l'any a TV3. Va aglutinar 538.000 espectadors i un 20,9 de quota. El programa ha liderat còmodament la franja del "prime-time" amb una mitjana de 475.000 espectadors i un 18,0 de "share".

"Polònia" també ha aconseguit un seguiment molt destacat. El 24 d'octubre va obtenir 803.000 espectadors d'audiència i una quota del 30,4%, la més alta des d'octubre de 2017.

Un altre espai de lideratge indiscutible ha estat el "Joc de cartes". En el capítol ambientat a la comarca del Pla de l'Estany del 23 d'octubre, l'audiència va ascendir fins als 506.000 espectadors (22.5% de quota) i es va convertit en el més vist de la temporada i el quart en el rànquing històric del programa.

 

 

Un lideratge compartit

El pols de l'actualitat continua seguint-lo amb èxit "Els matins", que presenta Lídia Heredia. El dia que es va saber la sentència, el programa va obtenir una quota del 31,6% (183.000 espectadors) i va ser el més vist des del 8 de novembre del 2017. 

Una altra arrencada potent ha estat la del "Planta baixa", comandat per Ricard Ustrell. L'espai va registrar el seu rècord el 24 d'octubre en què la mitjana va ser de 290.000 espectador i el "share" es va elevar fins al 26,8%. El programa, a més, té una valoració qualitativa del 8.8 segons el GfK.

El "Com si fos ahir", la sèrie de les sobretaules a TV3, del dia 23 va ser el més vist des del 21 de març del 2018. Va sumar 345.000 espectadors i una quota del 24%.

Dos programes més de rècord, han estat el "Tot es mou", que el dia 16 va fer una quota del 22,2% i el van seguir 326.000 espectadors, el més vist des del 4 de març d'aquest any, i l"Està passant", del dia 17, que amb 545.000 espectadors i una quota del 24,3% va ser el segon més vist de l'any. 

 

Internet

El seguiment del web de TV3 també ha incrementat, Amb 4,4 milions d'usuaris únics, ha obtingut la millor audiència des de l'octubre del 2017. El portal de notícies 324.cat supera els 2 milions d'usuaris i també iguala l'audiència a la de l'octubre de 2017.

El consum de vídeo a través de la xarxa també se situa a quotes de fa dos anys. El portal de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha registrat 14,8 milions de reproduccions de vídeo, un increment d'un 67% respecte el setembre i un 53% en relació amb l'octubre de l'any passat.

En concret, la setmana del 14 d'octubre, la de l'anunci de la sentència del procés, es va batre el rècord de visualitzacions, amb 5,9 milions.

VÍDEOS RELACIONATS