TV3 estrena temporada líder, amb el millor setembre dels últims 10 anys

TV3 és líder del setembre, amb una quota del 14,4%. I fa el millor mes de setembre des del 2012. TV3 lidera la franja del day time i del prime time amb contundència, a 6,9 punts de la segona cadena. TV3 ha liderat el rànquing de programes tots els dies del mes i ha estat la cadena més vista 29 dies. Col·loca nou programes entre els deu més vistos. Bona estrena d'"El foraster", el "Quanta guerra!", "Polònia" i "Persona infiltrada". Destaquen els resultats de "Catalunya aixeca el teló" i de la programació especial de la Diada.

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest setembre, TV3 ha aconseguit una quota del 14,4% i fa el millor setembre dels últims deu anys. Ha superat en 3,5 punts la segona classificada, Antena3, i en 4,9 punts la tercera, Telecinco.  

TV3 lidera la franja del day time, amb un 14,3%, i augmenta la diferència amb la segona, Antena3, a 2,5 punts, i lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16,8% i supera per 6,9 punts la segona classificada, Antena3. 

TV3 ha liderat l'audiència 29 dies dels 30 del mes de setembre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, és a dir tot el mes. I sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte un dia que ho va fer amb el Piromusical de la Mercè. 

També és la cadena més ben valorada al setembre al panel de GfK**, amb un 8,3

Bons resultats dels informatius, líders de totes les edicions  

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions: 18 el "TN vespre", 5 el "TN cap de setmana migdia", 3 el "TN migdia" i 3 "TN cap de setmana vespre". 

Nou dels deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del 5 de setembre, amb una quota del 30,7% i 603.000 espectadors, és el segon més vist del mes; el quart va ser el "TN cap de setmana vespre" de l'11 de setembre, amb 494.000 espectadors i un 26,1% de quota: el va seguir el "TN migdia" del 5, amb 479.000 espectadors i un 32,2% de quota; i el sisè, l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 4 de setembre, amb una quota del 30,2% i 469.000 espectadors. 

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 23 va ser el dinovè més vist del mes, amb una quota del 27,8% i 302.000 espectadors. 

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,4, segons el panel de GfK. I el "Més 3/24" és el programa amb més bona valoració: un 8,8. 

Aquest setembre destaquen els especials i les estrenes 

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals. 

El Piromusical de la Mercè és el programa més vist del mes, amb 670.000 espectadors, un 31,4% de quota i una audiència acumulada de 904.000 espectadors, i fa el millor resultat des del 2017. A més, té una valoració qualitativa de 8,4. El tercer més vist va ser "El foraster", amb el capítol d'estrena de la nova temporada, amb 530.000 espectadors, un 25,6% de quota i una audiència acumulada de 762.000 espectadors, el millor resultat des del 20 de gener del 2020. I té una valoració qualitativa de 8,8. 

El "Sense ficció" fa el seu millor mes des del gener, amb 316.000 espectadors i un 17,3% de quota, amb els documentals "Els nens de la riuada", amb 356.000 espectadors i un 19,1% de quota, el sisè més vist de l'any, i "La piràmide invisible", amb 433.000 espectadors i un 21,8% de quota, el quart més vist de l'any. I té un 8,4 de valoració qualitativa segons GfK. 

A la franja del migdia continua destacant el "Cuines", amb Marc Ribas, Gessamí Caramés i Arnau París, que fa tot el mes molt bons resultats. El programa del 6 de setembre va ser el novè del mes, amb 402.000 espectadors i un 29,8% de quota. I la nova temporada de "Polònia" també destaca; el programa del dia 29 va fer una quota del 19,9% i 387.000 espectadors. 

Una altra de les estrenes de la temporada que està fent molt bons resultats és el "Quanta guerra!". El del dia 28, amb "Les 7 vides de l'avi Esteve", té 363.000 espectadors, un 19,7% de quota i una valoració qualitativa de 8,5. 

"Persona infiltrada" també va estrenar la temporada amb una audiència acumulada de 456.000 espectadors i lidera la franja. 

Aquest setembre també han destacat "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, el dia 6, amb 309.000 espectadors i un 24% de quota i "Hotel Voramar" del dia 18, amb 241.000 espectadors i un 11,3% de quota. 

L'especial "Catalunya aixeca el teló" va fer la millor quota de totes les edicions, amb un 15,5% de quota, 270.000 espectadors i una audiència acumulada de 710.000 espectadors. "Us estàvem esperant", el programa en què es va presentar la nova programació de TV3, va fer un 11,5% de quota i 194.000 espectadors. 

I la programació especial de l'11 de Setembre va liderar en tots els programes. L'acte institucional, amb 234.000 espectadors, un 11,7% de quota i una audiència acumulada de 494.000 espectadors; la manifestació, amb 197.000 espectadors, un 14,1% de quota i una acumulada de 707.000 espectadors; l'anàlisi, amb 151.000 espectadors, un 11,2% de quota i una audiència acumulada de 307.000 espectadors, i l'acte institucional, amb 234.000 espectadors, un 11,7% de quota i una acumulada de 494.000 espectadors. 

Esport3 fa el millor setembre des del 2016 

Esport3 ha anotat el millor setembre des del 2016. I el dia 20, amb un 1,5% de quota, fa una de les millors de l'any, gràcies en bona part als dos partits de bàsquet de la Lliga Catalana, amb 49.000 espectadors i un 2,5% de quota i 16.000 espectadors i un 1,5% de quota.  

I "Onze", amb 59.000 espectadors i un 4,4% de quota, el segon millor de l'any. El programa tanca el mes de setembre amb una mitjana de 36.000 espectadors i un 2,7% de quota, la millor dada mensual de la història del programa. 

I el "Zona Champions" del dia 7, amb 73.000 espectadors i un 5,4% de quota, se situa com un dels programes més vistos de l'any d'Esport3. 

El portal de la CCMA rep 3,9 milions d'usuaris únics, 10,7 milions de reproduccions de vídeo, i "Com si fos ahir" és el programa amb més audiència a la carta. 

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 10,7 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 12% més que el mes passat. 

El "TN vespre" és el programa amb més audiència digital, en directe i a la carta, amb 227.700 usuaris únics. 

"Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes i supera el milió de reproduccions, amb 1.093.600. 14 dels 20 vídeos més vistos de TV3 han estat de la sèrie. 

"Joc de cartes estiu" és el segon programa més vist a la carta, amb 292.000 reproduccions. Els primer i tercer vídeos de TV3 més vistos del mes de setembre són del programa: el capítol del millor restaurant en un càmping de la Costa Daurada, amb 81.800 reproduccions, i el del millor restaurant amb vistes del Montseny, amb 72.500 reproduccions.  

I "El foraster" és el quart programa més vist a la carta. Els dos primers capítols de la nova temporada, Verges i Castellserà, són el segon i quart vídeos més vistos a la carta, amb 73.000 i 69.000 reproduccions, respectivament.  

L'emissió més vista en directe és la final de la Lliga catalana de bàsquet entre el Barça i el Joventut de Badalona, amb 26.130 usuaris únics. I els especials informatius de l'11S van reunir 22.700 usuaris únics en directe. L'emissió més vista en directe va ser la de la manifestació, amb 12.700 usuaris únics.  

El portal de la CCMA va tenir 3,9 milions d'usuaris únics. Les apps estan per sobre del setembre del 2021. Destaquen els 228.000 usuaris únics de l'app de TV3, un 22% més, i els 163.700 de la del 3/24, un 3% més.  

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat 146.700 missatges a Twitter. El més comentat ha estat el "Els matins", amb 25.400 missatges. 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.) 

#audiènciesTV3 

 

Anar al contingut