TV3 creix i lidera el maig en audiència i qualitat

TV3 és líder de maig per 22è mes consecutiu, amb una quota del 14,1%, a distància del segon classificat. Continua també el lideratge de TV3 en la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 25 dies dels 31 del mes de maig i també ha liderat el rànquing de programes en 29 ocasions. 10 dels 15 programes del rànquing dels més vistos són de TV3. Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8.6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. TV3 és la cadena més ben valorada qualitativament. Diversos programes han arribat a l'excel·lent.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 22 mesos consecutius, el rècord de la cadena. Aquest maig, TV3 ha aconseguit una quota del 14,1%. Ha superat en 2,8 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 4,6 punts, la tercera, Antena3.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 14,3%, 3,2 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 15,5%, i supera en 3,9 punts la segona classificada, Telecinco, tot i la forta competència en aquesta franja.

TV3 ha liderat l'audiència durant 25 dies dels 31 del mes de maig i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions. També és la cadena més ben valorada al maig, al panel de GfK, amb un 8.5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat, imparcialitat i credibilitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 25 ocasions, 16 de les quals ho ha fet el "TN vespre"; 4 el "TN cap de setmana vespre", 4 el "TN migdia" i 1 el "TN cap de setmana migdia. 10 dels 15 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. A banda dels especials informatius de les eleccions, el "TN vespre" del dia 27 ocupa el quart lloc dels més vistos, amb una quota del 28,8% i 757.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del dia 5 és el vuitè del rànquing, amb una quota del 23,3% i 608.000 espectadors. El "TN migdia" del 3 de maig es troba en desè lloc, amb 535.000 espectadors i una quota del 30,7%. I l'onzè és el "TN cap de setmana migdia" del dia 19, amb una quota del 25,2% i 466.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8.6, segons el panel de GfK. El "TN comarques", amb un 9,0, és l'informatiu més ben valorat, i va fer el rècord de temporada el dia 24, amb 382.000 espectadors i una quota del 25%. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 94%, i líders en credibilitat, amb un 95,9%.

El canal 3/24 també fa el millor mes de maig de la seva història amb un 2,4% de quota. El 324.cat va registrar la seva millor audiència històrica amb 425.000 usuaris únics el dia 27 de maig, l'endemà de les eleccions municipals. Fins ara, la millor dada era la del dia 1 d'octubre del 2017, amb 384.000 usuaris únics. La causa principal d'aquest rècord és l'afluència d'usuaris que accedien al portal per consultar els resultats de les eleccions.

Excel·lent resultat de la programació especial de les eleccions municipals i europees

TV3 torna a ser referent informatiu el dia de les eleccions municipals i europees i fa uns resultats excel·lents de tota la seva programació especial, aconseguint el millor resultat en unes eleccions municipals des del 2003. El segon programa més vist del mes va ser "E19: els resultats", amb una quota del 37,5% i 1.150.000 espectadors.

De fet, el grup de la CCMA, amb una quota del 26%, va liderar davant dels altres grups de comunicació. 3.252.000 espectadors van connectar en algun moment amb TV3 i el 3/24.

El sisè lloc del rànquing va ser per a "E19: el compte enrere", amb 671.000 espectadors i una quota del 29,1%. I el novè lloc per a "E19: les reaccions", amb 558.000 espectadors i un 35,6% de quota.

"Polònia", "Les de l'hoquei" i "Persona infiltrada", entre els més vistos del maig

10 dels 15 programes més vistos del mes són de TV3. Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, esports, sèries i documentals.

El cinquè programa més vist del mes és el "Polònia" del dia 2, amb una quota del 26,3% i 736.000 espectadors.

Destaca el resultat de la sèrie del "prime time" dels dilluns, "Les de l'hoquei", que continua amb una excel·lent audiència en el target dels joves, amb una quota mitjana del 26,1%.

Entre els més vistos del mes de maig també destaquen "Persona infiltrada", presentat per Anna Simon, i amb Marc Ribas com a convidat el dia 2, amb 370.000 espectadors i un 15,9% de quota; l'"APM?" del dia 8, amb una quota del 15,4% i 411.000 espectadors; el "Sense ficció" titulat "Amenaça totalitària", que es va emetre el 28 de maig, amb 416.000 espectadors i una quota del 15,6%; l'"Està passant", el programa d'humor que presenta cada vespre Toni Soler, va fer un 20,2% de quota i el van veure 408.000 espectadors, el dia 27.

TV3, la cadena més ben valorada

Un altre mes, TV3 és la cadena més ben valorada, segons GfK. Molts dels programes han aconseguit arribar a l'excel·lent.

L'avanç informatiu "E19: les votacions" del dia 26 de maig ha estat valorat amb un 9.3, ocupant el primer lloc. També el "Quatre gats" en què Ricard Ustrell va conversar amb Carme Diaby, el dia 15, té un 9,2 en l'índex qualitatiu. El "Sense ficció" titulat "Amenaça totalitària" està puntuat amb un 9, igual que el "Polònia" del dia 23 de maig.

A més, les estrenes del mes, "Revolució 4.0" i "Cases d'algú" han estat molt ben valorades pel panel GfK, amb un 8.3 i 8.5 respectivament.

Creix el nombre d'usuaris únics al portal de la CCMA, amb la millor dada des del novembre del 2017

Al maig, TV3 ha tingut més d'11 milions de reproduccions de vídeo, un 9% més que el mateix mes del 2018. "Polònia" és el programa a la carta més vist amb 175.000 usuaris únics. "Com si fos ahir" és el segon amb 144.000 usuaris únics i "Les de l'hoquei" se situen en tercera posició, amb 97.000 usuaris únics. El vídeo més vist del mes és el capítol "Anna" de la sèrie, amb 79.300 reproduccions.

"Com si fos ahir" fa rècord de reproduccions de vídeo a la carta mensual, amb 1.562.000, i supera el registre que havia tingut "La Riera" el març del 2017.

L'emissió més vista en directe per internet va ser el programa "E19: els resultats", amb 82.000 usuaris únics.

El portal de la CCMA ha tingut al maig una audiència de 3,6 milions d'usuaris únics, la millor dada des del mes de novembre del 2017, i un 16% més que el maig del 2018. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 1,7 milions d'usuaris únics i obté la millor audiència des del mes d'octubre del 2017.

I a les xarxes socials, durant el maig s'han publicat 615.000 missatges a Twitter al voltant dels programes de TV3. El programa que ha generat més conversa social va ser "El debat E19" de les eleccions municipals, amb gairebé 200.000 missatges.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat

 

VÍDEOS RELACIONATS