16,3% d'audiència al març

TV3 assoleix màxims històrics com a referència de la ciutadania en la crisi pel coronavirus

TV3 és líder del març per 32è mes consecutiu, amb la millor quota des del 2010. Els Telenotícies lideren l'audiència en un moment de màxima actualitat informativa en què mantenir la graella diària és tot un repte humà i tècnic.
Laia Servera i Antoni Trilla, al plató del programa "El nou coronavirus. Volem saber"
L'especial "Nou coronavirus: volem saber", un dels programes més vistos al març

Aquest març, TV3 ha aconseguit una quota del 16,3%, 5,6 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco. TV3 ha liderat l'audiència 28 dies dels 31 del mes de març i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, tots amb un telenotícies. Programes de servei públic com "Planta baixa", "Tot es mou" i "Preguntes freqüents", que apropen als catalans tota la informació en el moment en què està passant, també fan audiències destacades.
 
Els informatius, els més vistos en totes les edicions
 
En un mes de març marcat per la crisi del coronavirus, els telenotícies s'han mantingut líders en totes les edicions i han registrat  les millors audiències de la temporada, amb resultats històrics per al "TN Vespre" i les dues edicions del "TN cap de setmana". De fet, el "TN vespre" del dia 13 de març és el més vist del mes, amb una quota del 37,2% i 1.089.000 espectadors.
 
Els "Telenotícies" es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. També són líders en imparcialitat, amb un 95,2%, i líders en credibilitat, amb un 97%.
 
També han destacat, dins els programes informatius, l'especial "Nou coronavirus: volem saber" del dia 10, amb 622.000 espectadors i una quota del 26,7% i l'"Info K" especial "Pregunta al president" del dia 20, amb una quota del 19,9% i 553.000 espectadors. A més a més, el nou programa "Primera línia", que dona veu als treballadors que estan vivint de més a prop la crisi del coronavirus, s'ha estrenat amb una quota del 20,7% i 610.000 espectadors.
 
Audiències destacades dels programes de servei públic
 
TV3 manté els directes dels programes de servei públic per tal d'apropar als catalans tota la informació, en directe i en el moment en què està passant. Mantenir la graella diària ha suposat un repte tècnic i humà que s'ha vist recompensat amb un gran seguiment per part dels espectadors: "Tot es mou" ha fet la millor audiència mensual de la seva història, igual que "Planta baixa".

L'edició del dia 16 de "Planta baixa", amb Ricard Ustrell, se situa entre els programes més vistos del mes, amb 580.000 espectadors i una quota del 29,4%. El "Tot es mou" del mateix dia, amb Helena Garcia Melero i Lluís Marquina, va registrar 498.000 espectadors i un 20,7% de quota. El "Preguntes freqüents" de Cristina Puig del dissabte 28 va tenir una quota del 20,3% i 491.000 espectadors, el més vist des del 24 de març del 2018.
 
Els programes d'entreteniment, també entre els més vistos
 
Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.
 
El "Polònia" del dia 19 de març ocupa el cinquè lloc al rànquing del març, amb una quota del 22,9% i 645.000 espectadors. L'"Està passant" del dia 31 està al vuitè lloc, amb una quota del 23,4% i 617.000 espectadors, el millor resultat de la seva història. El "30 minuts" "Dins del coronavirus", va fer una quota del 21,1% i 596.000 espectadors.
 
Més de 5,4 milions d'usuaris únics al portal de la CCMA
 
Al març, TV3 ha tingut 14,7 milions de reproduccions de vídeo. Els programes informatius encapçalen la llista de les emissions en directe més vistes a l'entorn digital. I el Super3 registra 2,3 milions de reproduccions de vídeo, la dada més alta que ha obtingut mai.
 
L'"InfoK" és el programa més vist del mes a la carta al març, amb més de 169.000 usuaris únics i més de 421.000 reproduccions. És la seva millor dada, que triplica l'audiència mensual habitual. "Crims" és el segon programa amb més reproduccions de vídeo a la carta al març: n'ha acumulat 542.000.
 
El portal de la CCMA ha tingut al març una audiència de més de 5,4 milions d'usuaris únics, la millor dada des de l'octubre del 2017, i un 54% més que el mateix mes del 2019. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, obté una audiència digital de 2,9 milions d'usuaris únics, amb un increment del 117% respecte al març del 2019. És la millor audiència des que se'n tenen dades.
 
I, a les xarxes socials, el 324 ha superat la xifra dels 600.000 seguidors a Twitter, i és líder informatiu en català en aquesta xarxa social.

Anar al contingut