• Cinema lliure a les biblioteques
    Veure vídeo

    Cinema lliure a les biblioteques

    El Cinema Lliure que a l'estiu s'instal·la a la platja, es trasllada fins al 27 de març a diferents biblioteques de Barcelona

  • Màrqueting embruixat: vídeos virals per "vendre" pel·lícules
    Veure vídeo

    Màrqueting embruixat: vídeos virals per "vendre" pel·lícules

    L'estrena del film de terror "Rings" ha vingut precedida d'una sorprenent campanya que ha triomfat a les xarxes. Aquest és un exemple recent de l'efectiu màrqueting viral que dissenyen algunes agències creatives per vendre una pel·lícula. Films actuals com, per exemple, el "remake" de "Carrie" o "Cazafantasmas" també han emprat aquests recursos per cridar l'atenció de l'espectador. En el reportatge "Màrqueting embruixat" entrevistem els responsables de l'agència creativa Bungalow25 Circus, especialitzada en aquest tipus de campanyes.

  • "Felices sueños": de mare només n'hi ha una
    Veure vídeo

    "Felices sueños": de mare només n'hi ha una

    La nova pel·lícula de Marco Bellocchio és un relat sensible al voltant d'una de les pitjors fractures que es poden patir en la infància. Un film excepcional amb la intervenció lluminosa de Bérénice Bejo.

  • David Verdaguer: "Hi ha una nova generació de directors molt bons, perquè són directors d'actors"
    Veure vídeo

    David Verdaguer: "Hi ha una nova generació de directors molt bons, perquè són directors d'actors"

    Parlem amb l'actor David Verdaguer, protagonista d'"Estiu 1993" de Carla Simón, que aquests dies participa a la Berlinale. Aprofitem per fer un recorregut per la seva carrera, des dels seus inicis a TV3 en sèries com "Plats bruts", a l'aterratge al cinema amb la premiada "10.000 km". Parlarem dels seus projectes actuals al cinema i la televisió i intentarem que ens expliqui... alguna curiositat.

  • Tràiler d'"Incerta glòria"
    Veure vídeo

    Tràiler d'"Incerta glòria"

    Primer tràiler de la pel·lícula d'Agustí Villaronga que adapta la novel·la de Joan Sales. Amb Marcel Borràs, Núria Prims, Oriol Pla i Bruna Cusí.

  • Els Goya, Montserrat Julió i Kim Bassinger, a la tria de Jaume Figueras
    Veure vídeo

    Els Goya, Montserrat Julió i Kim Bassinger, a la tria de Jaume Figueras

    Jaume Figueras repassa el palmarès dels Goya, recorda l'actriu Montserrat Julió, que va morir fa poc dies a Madrid, i es fixa en el paper de Kim Bassinger a "50 sombras más oscuras"

  • Zombis al segle XXI
    Veure vídeo

    Zombis al segle XXI

    El zombi és una de les criatures fantàstiques més sol·licitades avui. El realitzador i guionista Dani Moreno, especialista en cinema de gènere amb films com "Amazing Mask", fa un repàs de les constants d'aquest sorprenent subgènere.

  • Belén Atienza: "Un cop comences a fer cine, ja no pots fer una altra cosa"
    Veure vídeo

    Belén Atienza: "Un cop comences a fer cine, ja no pots fer una altra cosa"

    Havia de ser advocada, però el cinema la va atrapar i ja no l'ha deixada marxar. Belén Atienza és productora i ha aixecat alguns dels títols més ambiciosos del cinema espanyol dels últims quinze anys. Forma un tàndem creatiu de ferro amb Juan Antonio Bayona: encara degusten l'èxit d'"Un monstre em ve a veure" i ja han desembarcat a Hollywood per posar a punt la seqüela de "Jurassic world".

  • "Hotel Europa": la visió del continent des de Bòsnia
    Veure vídeo

    "Hotel Europa": la visió del continent des de Bòsnia

    El guionista i director bosnià Danis Tanovic emplaça el seu nou film, "Hotel Europa", a Sarajevo, just en el centenari de l'històric assassinat de l'hereu a la corona d'Àustria i la seva dona. El relat es vertebra en diferents trames que ajuden a construir un retrat sincer i reflexiu sobre la situació actual d'Europa.

  • Jaume Figueras repassa el palamarès dels Gaudí i dels YoGa
    Veure vídeo

    Jaume Figueras repassa el palamarès dels Gaudí i dels YoGa

    Els premis que va recollir als Gaudí "Un monstre em ve a veure" centren bona part del comentari de Jaume Figueras, que també s'atura un moment als antipremis del col·lectiu Catacric.

  • Festival Ben i Cassey Affleck
    Veure vídeo

    Festival Ben i Cassey Affleck

    Doble estrena dels germans Affleck. Ben i Casey acaparen l'atenció, les mirades i les pantalles. "Vivir de noche" és el cas paradigmàtic que defineix més bé Ben Affleck: ha escrit el guió, una adaptació de la novel·la de Dennis Lehane, ha dirigit la pel·lícula i ha fet de protagonista. Ha volgut acaparar massa? Casey Affleck ha guanyat el Globus d'Or a millor actor dramàtic pel seu treball a "Manchester frente al mar". I l'Oscar?

  • Repàs a la carrera de Josep M. Pou, Gaudí d'Honor, conversa amb  Paul Schrader i les pel·lícules "dolentes"
    Veure vídeo

    Repàs a la carrera de Josep M. Pou, Gaudí d'Honor, conversa amb Paul Schrader i les pel·lícules "dolentes"

    Dijous és el dia temàtic dedicat al cinema al TRIA33. Aquesta setmana el programa té una durada superior als 30 minuts per l'entrevista que dediquem a l'actor Josep Maria Pou. Amb una trajectòria de 50 anys, Josep Maria Pou ha estat reconegut amb el Gaudí d'Honor de l'Acadèmia Catalana del Cinema. Conversem amb ell i repassem la seva carrera i algunes anècdotes personals, amb tres persones que el coneixen bé, perquè han treballat junts. Ventura Pons, que l'ha dirigit en tres ocasions al cinema i n'és amic personal. Sílvia Quer, que el va dirigir a la televisió i l'actor Dafnis Balduz, que va treballar sota les seves ordres al teatre i forma part d'una generació d'actors joves que l'admiren. Entrevistem el guionista i director nord-americà Paul Schrader, un especialista en thrillers de redempció, amb una especial habilitat per retratar els baixos fons i els criminals de perfil carismàtic. "Como perros salvajes". Però Paul Schrader també és l'autor dels guions de títols tan rellevants com "Taxi driver" i "Toro salvatge", el dos dirigits per Martin Scorsese, i d'una filmografia com a director que inclou "Mishima", "Porno dur", "Aflicció" i "Possibilitat d'escapar". I tot seguit parlem de pel·lícules "dolentes". S'ha estrenat "Diré tu nombre (The last face)", de Sean Penn, una pel·lícula que va sortir escaldada de la seva presentació a competició a l'últim festival de Cannes, protagonitzada per Javier Bardem i Charlize Theron. Però això la condemna a portar l'estigma de "pel·lícula dolenta"? En qualsevol cas, és una etiqueta de la qual és possible desempallegar-se, com demostra el cas de "Showgirls" (Paul Verhoeven, 1995). I no oblidem que les pel·lícules considerades com "pitjors" també reben honors: els premis Razzie o els YoGa, decidits pel col·lectiu Catacric. Tot plegat ens dóna peu a parlar sobre la trajectòria de les pel·lícules considerades dolentes, sovint més atzarosa i fins i tot apassionant.

  • No soc dolenta, m'han fet així
    Veure vídeo

    No soc dolenta, m'han fet així

    De vegades, els crítics de cinema són unànimes i es carreguen en bloc una mateixa pel·lícula. Però podem dir que l'abundància d'opinions desfavorables fa una mala pel·lícula? I aquesta etiqueta s'ha de portar com un estigma sempre més? Hi ha espai per a la redempció? Parlem de "Showgirls", dels premis YoGa i de la (mala) relació d'altres films amb la crítica.

  • Què pensa Jaume Figueras de les nominacions als Oscars?
    Veure vídeo

    Què pensa Jaume Figueras de les nominacions als Oscars?

    L'any de "La ciudad de las estrellas", amb 14 nominacions, hi ha també candidat català i molt musical, el curtmetratge "Timecode", de Juanjo Giménez. Jaume Figueras repassa els candidats a diferents categories.

  • Josep Maria Pou: "Per mi, el primer dia de rodatge és com si fos el primer dia de la meva carrera"
    Veure vídeo

    Josep Maria Pou: "Per mi, el primer dia de rodatge és com si fos el primer dia de la meva carrera"

    Després de gairebé 50 anys trepitjant sets de rodatge i escenaris, l'Acadèmia del Cinema Català premia Josep Maria Pou per la seva trajectòria amb el Gaudí d'Honor 2017. Repassem amb ell i amb Ventura Pons, Sílvia Quer i Dafnis Balduz, tres persones que el coneixen bé, a nivell personal i professional, alguns dels trets que el defineixen i coneixem què representa per a ell aquest guardó.