Els consells de la nutricionista del "Tot es mou"

Quina és la millor dieta per fer després de Nadal?

Un cop acabades les festes nadalenques, perdre pes és un dels propòsits de l'any nou. Existeixen, les dietes miracle? Què ens recomana la nutricionista i dietista Carmen Ferrer per guanyar salut?

Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Els àpats del Nadal passen factura a la bàscula, i un dels objectius que molts es marquen per al nou any és perdre pes i apuntar-se al gimnàs. "Tot es mou" ha preguntat a Carmen Ferrer, doctora en Nutrició Humana i Dietètica de la URL: hem de fer una dieta miracle per perdre els quilos que hem guanyat durant les festes?

"Prou de fer dieta", sentencia Carmen Ferrer, l'especialista en nutrició del "Tot es mou"

Hi ha molts tipus de dietes al mercat i Carmen Ferrer en repassa els punts dèbils i també ens proposa una solució per estar saludable i no haver de fer dieta:

  • Dieta restrictiva

Les dietes restrictives com la dieta de la carxofa "restringeixen un munt d'aliments i fan que en mengis sobretot un", explica la nutricionista.

Funcionen, però no només restringeixen quilocalories, també restringeixen nutrients.

Ferrer aconsella: "Si no hi ha algú que t'està tutoritzant el que t'estàs perdent o bé et suplementa d'alguna manera, mai no seran correctes. Si tu agafes una dieta d'internet i la fas tu sol, segur que la fas malament: cal la supervisió d'un dietista o un metge especialitzat en nutrició i dietètica."

 

  • Dieta Dunkan

És una dieta molt polèmica: hi ha països fins i tot que l'han prohibida perquè la consideren perillosa. Es basa en la proteïna. L'especialista Carmen Ferrer explica: "Hi ha moltíssimes dietes que es basen només en proteïnes. Són dietes que tenen èxit perquè funcionen".

Totes aquestes dietes es basen en un principi: planificar.

Ferrer ho té clar: "Si tu ajustes la teva alimentació a uns aliments i els equilibres bé, com que la ingesta calòrica és més baixa, t'aprimes. Però totes aquestes dietes tenen el conegut efecte rebot. Su funcionés bé, no recuperaríem el pes."

 

  • Dieta detox

És l'última dieta de moda. La dieta basada en sucs verds, fruites o verdures, també és restrictiva. "Hi ha sucre senzill, fibra, però no hi ha llegum, ni prou proteïna", afirma Ferrer. I es pregunta: "Quants dies pots aguantar amb aquesta dieta? 15? Aguanta, però tots aquests errors després els has de compensar."

 

  • Dieta sense gluten

"Una dieta exempta de gluten per a una persona no celíaca o que no tingui una sensibilitat al gluten específica pot donar problemes en altres patologies, perquè treure el gluten no vol dir que el deixo buit, sinó que el substitueixo per una altra cosa", alerta Ferrer.


Menys dieta i més menjar bé

La proposta de Carmen Ferrer per tenir una dieta equilibrada és el plat de Harvard. Va ser creat per experts en nutrició de l'escola de salut pública de Harvard i es tracta d'un plat amb unes proporcions fixes per fer un dinar o un sopar saludable:

-Un 50% de vegetals, hortalisses i fruita (inclosa la de postres). "És la part que equilibra nutricionalment i no pesa. Aporta molta aigua mineral, fibra, vitamines i molt poca caloria", explica Ferrer.

-25% de patata, grans integrals o pa (fins a 50-60 grams de pa integral és recomanable).

-25% de proteïnes, com ara pit de pollastre o peix. Correspon a la mida d'un palmell de la mà.

-3 elements claus del plat de Harvard:

  1. Per hidratar-nos, aigua.
  2. Com a greix saludable, oli d'oliva.
  3. I esport. Si volem estar sans i perdre pes, hem de cremar més del que consumim. "Necessito mantenir la taxa metabòlica prou alta i això m'ho fa la proteïna, el muscle, i no només aeròbic, sinó també de força", afirma la nutricionista Carmen Ferrer.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut