Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Consells per mantenir-se actiu, al "Tot es mou"

Quantes passes hauríem de fer cada dia?

Maria Sanz, cardiòloga de l'esport, ens parla dels avantatges de fer esport cada dia, quines activitats i com les hem de fer i quines precaucions mèdiques hem de prendre segons la nostra edat i la nostra experiència fent esport

Des de fa ja uns anys, tots portem a sobre algun dispositiu que calcula quantes passes fem al dia. Podem pensar que fer 7.000, 10.000 o 15.000 passes al dia compleix la quota d'esport diari que els experts recomanen, però això no és així. En realitat cal fer molt més.

 

Quin esport hem de fer cada dia?

Només caminar no és suficient. Com diu Maria Sanz, cardiòloga de l'esport de l'Hospital Clínic, fer 7.000 o 10.000 passes al dia està molt bé respecte a no fer res, però en el dia a dia ens hem de demanar més. Des de pujar escales, anar a treballar en bicicleta, sortir a córrer... Hi ha una infinitat d'activitats diverses que ens poden aportar un plus per millorar la nostra salut, només cal escollir la que més ens agradi.

La cardiòloga Maria Sanz entrevistada al Tot Es Mou
 

La clau en aquest sentit és que caminar és una activitat més de tipus aeròbic i, per tant, ens dona uns beneficis, mentre que altres activitats ens n'aporten d'altres. Córrer millora la nostra resistència, anar al gimnàs potenciarà la nostra musculatura i nedar entrenarà els nostres braços, per exemple.

Segons Sanz, és molt important tenir una bona musculatura a qualsevol edat, ja que ens aportarà autonomia en el dia a dia. Si estem en forma podem portar més bosses quan anem a comprar, caminar sense patir per carrers amb molta pujada, moure mobles sempre que vulguem un canvi a casa... I moltes coses més.

 

Com hem de caminar?

Caminem més ràpid o més lent, fem més passes o menys al dia, el més important és progressar. Cada dia fer una passa més, o fer el mateix recorregut que el dia anterior però més ràpid. D'aquesta manera, encara que la millora pot semblar insignificant, si ho mantenim podem arribar a fer més exercici del que podem imaginar.

També és important tenir en compte la nostra edat i la nostra forma física. Fer 7.000 passes per un noi de 20 anys no és res, però per a una persona de 60 anys que acaba de superar una lesió pot ser un repte gairebé impossible. Tot i així, el segon pot arribar a fer més passes que el primer si fa esport i millora diàriament.

 

 

I amb la pandèmia?

Amb l'arribada de la Covid-19 i les quarantenes, ha sorgit una altra pandèmia: el sedentarisme. No poder sortir de casa ha provocat que molts hagin deixat de fer l'únic exercici diari, per exemple, anar i tornar de la feina, recollir els nens o, per als més petits, les extraescolars. Per això sorgeix la pregunta, podem fer exercici sense sortir de casa? La resposta és clara. No només ho podem fer, sinó que ho hem de fer. Sempre de manera controlada, podem fer activitats de moltes maneres, des d'entrenaments de força amb el nostre propi pes, o exercicis de càrdio per mantenir-nos en forma. Actualment hi ha desenes d'apps que ens ajuden a fer esport des de la nostra llar.

 

Els beneficis que aporta l'esport al nostre cor

Que fer activitat és positiu per a la nostra salut, i en especial per al nostre cor, és evident. En primer lloc, l'entrenem com fem amb qualsevol altre múscul del cos, i així l'optimitzem perquè estigui en les millors condicions durant el dia a dia.

Però a més, també millora altres aspectes del nostre cos que ajuden a tenir un cor més sa: millora la capacitat respiratòria, la musculatura i afavoreix a controlar factors de risc cardiovasculars com la hipertensió i l'obesitat.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut