Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Nutrició creativa contra la calor, al "Tot es mou estiu"

Menjar en colors: una dieta ideal per passar la calor

A l'estiu és necessari que adoptem hàbits alimentaris refrescants amb aliments que ens hidratin al màxim. La dietista i nutricionista Carla Plana ens porta consells per fer una cuina creativa, sana i gens complicada, perquè les vacances són les vacances!

L'alimentació refrescant és un costum molt recomanable per evitar els efectes d'una onada de calor. Ajuda a pal·liar la sensació tèrmica i, internament, fa que el nostre cos no ens transmeti la típica sensació d'aixafament.

Com podem estar segurs que allò que mengem ens refrescarà? D'entrada, hem d'evitar els aliments greixosos i els que incorporen més sucre. A més, hem de tenir molta precaució amb els precuinats.

Per a tot allò que ens anirà bé, la dietista i nutricionista Carla Plana té un mètode que entra directament pels ulls.

"Amb una calor molt alta hem de buscar aliments que ens hidratin i també que tinguin molt color, perquè ens aportaran vitamines, minerals, antioxidants i, a més, aigua i fibra."

A la nevera de casa sempre podem trobar ingredients perfectes per a aquest pla, molt lleugers i plens de color. La Carla proposa un menú molt lleuger i ple de color.

 

Sopa de meló i cogombre amb iogurt grec i encenalls de pernil

Receptes fresques per a l'estiu  - Tot es mou (estiu)
 

El primer plat va directament a la hidratació. Les fruites com el meló tenen molt sucre, però està molt diluït. Pel cap baix, el 80% del meló és aigua.

A més, aquesta recepta incorpora menta, que és refrescant i ajuda a reduir la inflamació abdominal.

 

 

 

Amanida de favetes baby i llagostins

Receptes fresques per a l'estiu  - Tot es mou (estiu)
 

No hem de tenir por dels llegums. Són un aliment molt complet en la composició nutricional, amb hidrats de carboni, vitamines, proteïnes vegetals i minerals com el ferro.

Aquest plat té una gamma de colors exuberant:

  • Pebrot verd, que aporta vitamina C
  • Pebrot groc: els vegetals grocs i acarbassats contenen betacarotens, que ajuden a protegir la pell i la visió
  • Tomàquet: com en la síndria, el vermell ens indica la presència del licopè, un cardioprotector
  • Ceba tendra: en el color blanc hi trobarem al·licina, que sobretot es troba en l'all i que reforça el sistema immunitari.

Els llagostins del toc final ens donaran un suplement de ferro i magnesi.

 

Aigües saboritzades

Receptes fresques per a l'estiu  - Tot es mou (estiu)
 

És important que evitem les begudes alcohòliques, perquè deshidraten molt a causa del sucre i els greixos que contenen. El millor és l'aigua, que, potser sí, és més avorrida, però la podem fer molt més atractiva d'una manera molt fàcil. Si ho fem amb els petits de la casa, s'ho passaran d'allò més bé i els motivarem a beure més aigua.

Saboritzar l'aigua és tan senzill com omplir-ne una gerra amb gel, incorporar-hi la fruita que més s'escaigui a cada cas i, si no tenim pressa, deixar-ho reposar una estona a la nevera. La Carla Plana en recomana tres:

  • Llima, en rodanxes i amb unes fulles de menta
  • Cogombre, en rodanxes
  • Síndria, en daus i amb unes fulles d'alfàbrega

La Carla ens ha donat idees per fer un àpat complet, nutritiu, lleuger i refrescant amb ingredients d'allò més comuns que normalment tenim a casa o que podem aconseguir amb un viatge ràpid a la botiga de la cantonada. Combatre la calor a l'estiu també passa pel paladar i per l'estómac, només ens cal ser creatius.

 

 

 

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut