Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
El poder renovador de les becaines, al "Tot es mou estiu"

Com ha de ser una bona migdiada perquè sigui saludable?

Ets de fer la migdiada? Et lleves de bon humor o amb mal peu? La doctora Odile Romero, de la Unitat de la Son de l'Hospital Vall d'Hebron, ens parla de com fer-ho correctament: "Mai al llit ni amb pijama, i no pot durar més de 20 minuts."

Sònia Gonzàlez Garcia

L'estiu és un bon moment per buscar un lloc tranquil, abaixar el ritme i mirar de fer una becaina. Però és realment bo fer la migdiada? Segons la doctora Odile Romero, de la Unitat de la Son de l'Hospital Vall d'Hebron, sí, i de vegades és fins i tot aconsellable, però diu que cal cuidar la durada.

"És important que la migdiada no duri més de 20 minuts (mai més de 30 minuts), sobretot amb la idea que no pot destorbar el son de la nit."

 

Ens hauríem de llevar amb el cap clar, i la doctora aconsella que si notem que estem molt cansats i que el son se'ns allargarà, cal que ens posem el despertador.

Algunes persones es lleven pitjor que estaven quan s'han posat a fer aquesta pausa. Això passa perquè no dormim tota l'estona en la meteixa fase de son, fem una mica de son superficial, una mica de son profund i de son rem.

"El més correcte és que durant la migdiada arribem només al son superficial, perquè si arribem al son profund, quan ens despertem podem estar pitjor que quan hem començat a dormir."

 

La doctora Odile Romero assegura que un bon lloc per fer una becaina és una butaca o simplement al sofà, i que mai hem de ficar-nos al llit amb el pijama.

"Si necessites posar-te el pijama per fer una becaina vol dir que no estàs dormint bé a la nit."

La migdiada, un costum saludable, però amb condicions - Tot es mou (estiu)
 

 

Al llarg de la vida tenim diferents necessitats pel que fa al son. Els nens i nenes la necessiten habitualment, sobretot els petits, perquè encara no tenen el ritme circadià adaptat. Quan ets adult no necessites dormir tant, tot i que s'han fet estudis que demostren, amb proves de memòria fetes abans i després d'una migdiada, que tens més capacitat de retenció si has fet aquest descans. Tot i així, no és recomenable fer becaines si ets d'aquell grup de persones que tenen problemes per conciliar el son.

"Un pacient amb insomni no pot fer migdiades."

 

D'altra banda, la nostra qualiltat de la vigília millora en funció de la nostra qualitat del son. No és cert que dormir sigui perdre el temps: "El correcte és dormir set o vuit hores. Si necessites dormir més de nou hores has de descartar que no tinguis cap problema."

 

 

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut