Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Menjar contra la calipàndria, al "Tot es mou"

Aliments per prevenir el refredat i la grip

Amb la tardor tornen els mocs i la tos, però, com que la natura és sàvia, també fa créixer tot de fruits que es poden aliar amb nosaltres per tal que no caiguem malalts o, si més no, que no ens agafi tan fort

Al principi de la tardor és possible que la calor encara faci algun repunt, però no ens en podem refiar. L'època de refredats s'instal·la sense avisar i deixa molta gent desprevinguda.

La nutricionista Sandra Sardina té diversos consells per apaivagar aquest risc a través de l'alimentació. Només cal que tinguem presents alguns productes de tota la vida, dels que es troben de la manera més fàcil al mercat. La Sandra divideix aquests aliments en dos grans grups.

 

 

 

Antivirals i antibacterians

Actuen inhibint el creixement dels bacteris i els virus i fan que no es reprodueixin tan ràpidament. L'all i la ceba són els més efectius. En botigues especialitzades, es poden comprar píndoles de concentrat d'all i d'altres agents amb efectes semblants, com la cúrcuma.

Hi ha espècies molt indicades que serveixen per cuinar tota mena de receptes, fins i tot postres. Es tracta de la canyella, el clau o el cardamom. L'ideal per a allò que ens interessa és incorporar-los a alguna infusió.

Alguns altres, com la mel i el gingebre, a més d'ajudar-nos a prevenir, també poden mitigar els símptomes quan ja tenim el refredat a sobre.

 

 

 

Orquestradors del sistema immunitari

Contenen nutrients que per les seves propietats poden reforçar les nostres defenses. Els bolets en són uns, i semblen pensats expressament per aparèixer just en la temporada d'inici dels refredats. Passa el mateix amb la carbassa, especialment amb les llavors.

 

 

D'altra banda, podem trencar el mite sobre la fruita rica en vitamina C, com la taronja i la mandarina. Aquesta fruita té un gran poder antioxidant i és molt bona per a la salut en general, però, pel que fa als refredats, no els evita tant com ens ajuda a rebaixar-ne els símptomes. A més, cal saber que el pebrot vermell conté molta més vitamina C que els cítrics.

 

 

 

I no oblidem el metge!

Una bona combinació d'aquests aliments ens ha d'ajudar a passar la tardor més tranquil·lament, però, la nutricionista també alerta que cap d'ells és substitutiu d'un tractament amb medicaments apropiats, que és el que ens hauria de receptar el metge una vegada ja hem caigut malalts.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut