El somni de l'Ictineu
Durant el segle XIX abans, que el visionari de Jules Verne escrivís la seva famosa novel·la d'aventures "Vint mil llegües de viatge submarí", el català Narcís Monturiol va dissenyar i construir els submarins "Ictineu" I i II. El projecte va tenir moltes dificultats tècniques que va resoldre amb alguns brillants invents com un mecanisme que regenerava l'aire i alimentava els motors, posteriorment assajat pels submarins alemanys durant la Segona Guerra Mundial. Els Ictineus es van submergir gairebé 90 vegades amb èxit, segurament a no més de 50 metres de fondària. Enric García del Museu Marítim de Barcelona, explica que l'empresa va comptar amb el finançament popular i d'algunes entitats acabalades de l'època, però no va ser capaç de generar ingressos i va fer fallida.
Durant el segle XIX abans, que el visionari de Jules Verne escrivís la seva famosa novel·la d'aventures "Vint mil llegües de viatge submarí", el català Narcís Monturiol va dissenyar i construir els submarins "Ictineu" I i II. El projecte va tenir moltes dificultats tècniques que va resoldre amb alguns brillants invents com un mecanisme que regenerava l'aire i alimentava els motors, posteriorment assajat pels submarins alemanys durant la Segona Guerra Mundial. Els Ictineus es van submergir gairebé 90 vegades amb èxit, segurament a no més de 50 metres de fondària. Enric García del Museu Marítim de Barcelona, explica que l'empresa va comptar amb el finançament popular i d'algunes entitats acabalades de l'època, però no va ser capaç de generar ingressos i va fer fallida.