Telenotícies - Tardor 2019

Els "Telenotícies" són els informatius més seguits i més ben valorats pels espectadors. Són líders en totes les seves franges, tots els dies de la setmana i lideren, gairebé cada dia, el rànquing dels programes més vistos del dia a Catalunya.

Aquesta tardor del 2019 s'estrena el "TN matí", presentat per Ariadna Oltra. A partir del 2 de setembre, cada dia, de 6.30 a 8.30, la periodista dirigirà i presentarà aquest nou telenotícies. Es tracta d'una aposta estratègica del departament d'Informatius de TV3, amb l'objectiu de potenciar l'arrencada informativa del "day-time".

Aquesta nova edició del telenotícies complementarà les ja existents que vertebren la graella diària, com són el "TN comarques", dirigit i presentat per Núria Solé, un dels espais més ben valorats de tota la graella televisiva per l'audiència catalana, amb informació de proximitat; i també les edicions generalistes dels telenotícies, que mantindran els editors i presentadors actuals, que han rebut el suport unànime de l'audiència les últimes temporades: Carles Prats i Raquel Sans, al "TN migdia"; Toni Cruanyes, al "TN vespre", i Ramon Pellicer i Cristina Riba, als "TN cap de setmana". Darrere seu, hi ha els equips de redacció, que es completen amb la feina de les delegacions, les corresponsalies i les seus territorials, i els equips d'esports i meteorologia.

Una temporada més, els Serveis Informatius de TV3 afronten el repte de seguir sent la referència indiscutible en termes quantitatius i qualitatius per la societat catalana, des de l'ambició de servei i la voluntat d'explicar el món que ens envolta. La temporada 2019-2020, TV3 renova el seu compromís amb el rigor, el territori i el periodisme de servei públic.

 

Líders en quantitat i qualitat

La marca dels informatius de TV3 respon a la feina rigorosa i dedicació dels professionals de la casa, que han convertit els telenotícies en líders d'audiència i en els preferits dels espectadors per estar informats. Segons dades de l'empresa Kantar Media, són els més seguits en totes les franges horàries i cada dia tota la setmana. Lideren el rànquing gairebé cada dia un mes rere l'altre. La temporada passada, el "Telenotícies migdia" ha liderat la seva franja horària amb una audiència mitjana de 431.000 espectadors i el 26,7% de quota. El "Telenotícies comarques", líder també de la seva franja, ha obtingut una mitjana d'audiència de 261.000 espectadors i el 19,1% de quota. Pel que fa a la franja del vespre, el líder indiscutible és el "Telenotícies vespre" de TV3, amb una mitjana de 607.000 espectadors i el 25,1% de quota, que supera en més de deu punts els seus seguidors. Aquest lideratge es repeteix també els dissabtes i els diumenges: el "Telenotícies cap de setmana migdia", amb 373.000 espectadors de mitjana i el 23,1% de quota, i el "Telenotícies cap de setmana vespre", amb 471.000 espectadors de mitjana i el 20,6% de quota.

Segons la segona onada del 2019 del Baròmetre d'Opinió Política del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), el 48,1% dels enquestats s'informa a TV3 i al 3/24. En concret, el 44,4% opta per TV3 i el 3,7%, pel 3/24. TV3 es manté al capdavant de la llista de canals de televisió i amplia la distància amb la segona opció, que triplica amb comoditat. Aquest lideratge quantitatiu va acompanyat de l'excel·lent valoració qualitativa que reben els telenotícies de TV3 en el panel que elabora GfK, l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees. Segons aquest índex qualitatiu, la puntuació mitjana dels informatius diaris de TV3 és de 8,6, i supera per tant els informatius de la resta de cadenes. També són líders en imparcialitat, segons el 93,6% dels enquestats, i en credibilitat, segons el 96,1%. El 87,3% dels espectadors del panel consideren que són informatius de molta qualitat.