El Memorimage de Reus @Memorimage és un festival que se centra exclusivament en pel·lícules que utilitzen imatges d'arxiu per incidir en la importància de recuperar i conservar el patrimoni audiovisual. "Shooting the mafia", de Kim Longinotto, ha guanyat el Premi Ciutat de Reus i el Premi del Públic al Memorimage 2019. La pel·lícula, que mostra la història d'una dona que, des de la seva valentia, va desafiar la màfia italiana mitjançant la divulgació dels seus crims, s'ha emportat un doblet de premis, el del jurat i el de l'audiència. El jurat de Memorimage 2019 ha volgut premiar-la per ser una història immersiva, emotivament intensa, pel gran valor documental, la seva força i el bon ús de les imatges d'arxiu. Per altra banda, el Premi del MemoriReus, patrocinat amb 300 per Rabassa Arts Gràfiques, ha estat en aquesta edició per a "La vall del Francolí, l'alè del camp", de la directora vallenca Elisenda Trilla. Un retrat de la preocupació dels habitants del Camp de Tarragona pel medi ambient de la zona al conviure amb la indústria petroquímica. El Premi Cinema·Rescat, que valora el treball de documentació que hi ha darrere de les pel·lícules, ha estat per "Contra el No-Do", dirigida i documentada per Albert Monton. El jurat, configurat pels membres de l'associació Cinema·Rescat, ha atorgat el premi per ressaltar la importància de la figura de Llorens Soler. Segons el seu veredicte, el cinema de Soler ha donat veu i imatge a persones anònimes i a esdeveniments socials i polítics, silenciats pels estament oficials, fent que aquestes imatges esdevinguin part de la memòria històrica del nostre país. Finalment, la pel·lícula "Me llamo Violeta", de David Fernández de Castro i Marc Parramon, ha estat la preferida dels alumnes d'institut assistents i ha guanyat el Premi MemoriJove. La pel·lícula retrata el moment de canvi de l'Ignacio, que als sis anys va dir als seus pares: "Soc una nena, em dic Violeta". (Cloenda del Memorimage 2019) Una selecció de pel·lícules del festival es podrà veure a través del Memorimage Online a Filmin, que en l'última edició va suposar gairebé el 40% de l'audiència del festival.