Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
La transformació educativa, a "Sense ficció"

La nova escola: una revolució educativa

El documental segueix durant tres anys el dia a dia d'alumnes i professorat en una escola que es transforma per fer una societat millor

Enllaç a altres textos de l'autor

Director del documental "La nova escola"

Fa quatre anys, en un sopar, vaig conèixer el Boris Mir. Feia poc que, juntament amb l'Eduard Vallory, acabaven de crear el programa Escola Nova 21 que, més que un programa, era una visió. Resumint-la, consistia a canviar el sistema educatiu del país per fer una societat millor. Una revolució, en definitiva. En Boris l'explicava amb tanta claredat i passió que feia que resultés fascinant per al qui l'escoltava. I allà, en aquell sopar, sota la remor d'aquella música que sonava tan bé, però de la qual desconeixia la lletra, va sorgir la idea de fer el documental "La nova escola".

Quatre anys després d'aquella primera immersió en el vastíssim territori de l'educació podem presentar, per fi, La nova escola. En el documental hi conviuen molts elements, que hem hagut de comprimir en 85 minuts de film en la seva versió cinematogràfica i en 52 en la seva versió televisiva, durada del tot insuficient per abastar la complexitat dels múltiples actors que conviuen en el teatre de l'educació: el propòsit, les metodologies, l'avaluació, l'organització dels centres, però també la història de l'educació o la formació del professorat  per citar-ne només alguns.

Tots aquests temes estan presents en el documental, però el seu eix no és el marc teòric, tot i que hi és present mitjançant experts de diferents disciplines; l'argument principal del film és el seguiment del somni de dos homes durant tres anys i la concreció de la seva visió en el seguiment del dia a dia d'alumnes i professorat en una escola en transformació.

Aquesta és la lletra d'aquella música, la seva concreció pràctica, mostrant els obstacles i dificultats que es troben en la persecució del seu somni. Entre aquests obstacles, hi destaquen les reticències cap al canvi cultural que proposen i les dificultats operatives en la coordinació de tots els elements que precisa aquest canvi: des de la formació del professorat fins al sistema d'avaluacio o el currículum.

Al final del documental serà l'espectador qui haurà de respondre a les preguntes: és necessària aquesta revolució que va proposar el programa Escola Nova 21? I és possible?

Per tenir èxit amb qualsevol revolució cal una massa crítica important de gent disposada a creure-hi. La nova escola pretén donar algunes pistes perquè cada espectador s'hi pugui posicionar des de l'indret que cregui pertinent.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut