Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Rosa Romà: "A la tardor el Super3 es reinventarà per tornar a ser referent en l'imaginari dels infants"

La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha comparegut a petició pròpia al Parlament de Catalunya per explicar les claus del nou projecte de continguts adreçat al públic infantil: el nou Super3 presentarà una oferta transmèdia, omnicanal i multipantalla per mantenir en el món digital els valors de comunitat i servei públic.

A la Comissió de Control de l'actuació de la CCMA del mes de juny, Rosa Romà ha comparegut en sessió informativa per explicar les claus del nou projecte per al Super3. Després hi ha hagut el torn de preguntes dels grups parlamentaris, que han respost ella mateixa i els directors en funcions de TV3, Sigfrid Gras, i de Catalunya Ràdio, Jordi Borda.

Pel que fa al nou projecte infantil, la presidenta de la CCMA ha defensat des del Parlament la voluntat de tornar a ser referents en l'imaginari dels nens i nenes en un panorama extremadament competitiu, amb una oferta de continguts de qualitat en català que sigui transmèdia, omnicanal i multipantalla, mantenint els valors d'èxit i de servei públic que sempre ha tingut el Super3.

Amb aquest objectiu, Rosa Romà ha avançat les claus del nou projecte de continguts adreçats al públic infantil: "Necessitem reinventar-nos i replantejar tot el projecte per fer una proposta realment omnicanal".

La presidenta ha recordat que "hi ha 1.150.000 de nens i nenes a Catalunya, però l'audiència diària del Super3 està per sota dels 200.0000". Els seus hàbits de consum han canviat moltíssim i, per a Romà, "la plataforma del Super3 ha de ser el seu espai de referència".

En l'ecosistema actual, ha explicat, "no només competim amb els broadscasters, sinó també amb videojocs, plataformes de streaming, etc., i, per tant, ens reinventem per adaptar-nos a les necessitats i a les tendències de consum actuals, posant els nens i nenes al centre de tota l'oferta".

La presidenta ha avançat que el nou Super3 tindrà continguts i nous formats innovadors, diversos, científics, educatius, culturals i d'entreteniment. Per a totes les pantalles i suports, amb concepció "digital first". Continguts que fomentin el pensament crític dels infants respecte al món que els envolta i per fomentar una "ciutadania activa", amb "una proposta diferencial de servei públic".

El Super3, ha detallat, no deixarà de ser un canal, però sobretot serà una plataforma: "El digital serà la prioritat. Serà vídeo, àudio i comunitat, traspassarà la pantalla i entrarà de nou en l'imaginari col·lectiu".

Romà ha continuat explicant que "rellançarem la marca, crearem dos universos adreçats a diferents franges d'edat, i l'oferta de continguts es treballaran des d'aquesta perspectiva". Seran continguts informatius, educatius, d'entreteniment, que potenciïn valors de comunitat, territori, patrimoni cultural, proximitat, interacció i participació formaran una oferta de continguts transmèdia en vídeo, podcast i nadiu digital.

El nou Super3 tindrà un espai per a famílies i escoles, amb espai per a la seva contribució de continguts, i amb recursos pedagògics, propostes d'activitats, informació vinculada a l'actualitat i amb continguts temàtics per a l'aprenentatge.


Un nou Super3 en constant evolució

Al llarg de la seva exposició, la presidenta de la Corporació ha volgut incidir en el fet que "el nou Super3 és un projecte que no acaba amb el llançament, sinó que evolucionarà". Romà ha explicat que "s'aplicarà una recerca constant de tendències dels nens i nenes: videojocs, música o creadors de contingut en català: serà un Super3 en constant evolució".

Romà ha destacat que els eixos estratègics i de servei públic que definiran el nou Super3 seran: un entorn segur amb continguts de qualitat i estimulants per als més petits; nous referents per als nens i nenes, presència al territori i una gran comunitat: "Tenim el club infantil més gran d'Europa, amb 453.000 súpers socis. Pràcticament un de cada dos. Els hem d'oferir més propostes i marcar una relació més intensa i més duradora".


La visibilitat LGTBI i l'aposta pel podcast, altres temes tractats

En el seu torn de paraula, Sigfrid Gras, director en funcions de TV3, preguntat per la presència LGTBI a TV3, ha dit: "Estem contribuint a fer-ho més visible i a posar-ho en valor. Ho veiem en els informatius, al "30 minuts", en la ficció... Ara tenim el cas d'"Eufòria" i farem una programació especial al voltant de l'Orgull on tota la graella estarà impregnada de continguts que facin més visible la realitat LGTBI".

Pel que fa a la programació de tardor, Gras ha detallat que a banda dels canvis que s'han anunciat aquesta setmana en el "day time", amb Ariadna Oltra, Helena Garcia Melero i Agnès Marquès, "s'està treballant en un programa per a dissabte a la nit amb Ricard Ustrell, on hi haurà més entreteniment". El director en funcions de TV3 ha explicat que es vol "canviar la televisió des de l'èxit".

Jordi Borda, director en funcions de Catalunya Ràdio també ha avançat alguns detalls de la programació de tardor, de la qual n'ha destacat la dimensió digital: "Dilluns vam llançar al mercat de creadors una crida demanant continguts digitals que també siguin adaptables a les graelles d'iCat i Catalunya Música, sobretot. Ens considerem la gran plataforma d'àudio en aquest vessant i volem continuar sent-t'ho."

Al voltant de l'aposta pel format del podcasts, Borda ha avalat el paper de la ràdio pública: "Fa set anys en teníem 3 i ara en tenim més de 30. Això ens permet segmentar en funció dels interessos i de continguts de proximitat". Ha lloat la transversalitat de "Crims" que va néixer com a podcast, "gairebé era una extravagància", ha dit, "i després va passar a l'antena i a TV3". Ha destacat que el podcast de "La Torre de Vidre" ha estat premiat recentment als premis Ràdio Associació i també als Premis Sonor i ha avançat que en les pròximes setmanes "es farà un anunci" en aquest àmbit.

Pel que fa als avenços de l'elaboració del Pla Estratègic de la CCMA, Rosa Romà ha explicat que s'ha iniciat la fase de participació dels professionals, per recollir les aportacions i la visió interna i també de l'ecosistema audiovisual sobre els reptes de futur i les vies per abordar-los. La redacció dels reptes treballats entre uns 600 professionals es farà al juliol.

A la sessió d'avui també hi han assistit els membres del Consell de Govern de la CCMA, el director d'Estratègia Corporativa i la cap de continguts infantils de Televisió de Catalunya, Laia Servera, entre altres representants de la CCMA.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut