En un temps limitat, dos joves cuiners professionals -amb molta projecció però amb estils diferents- hauran de recórrer la localitat per buscar inspiració per a la seva proposta. S'hauran d'impregnar de l'essència del lloc, que no coneixen prèviament: parlaran amb els habitants del poble, visitaran museus, recorreran els carrers i mercats... El ventall de referents possibles és ampli: la història de l'indret, habitants famosos, els seus herois locals, equips esportius, l'agricultura i indústria pròpia del lloc i, evidentment, també la seva cuina i gastronomia. Es treballarà sempre amb producte de proximitat i quilòmetre 0. A més, en aquesta cursa a contrarellotge, els concursants hauran de trobar i convèncer un vilatà perquè es converteixi en el seu ajudant de cuina. "És una competició de cuina que ret homenatge al país, a les persones i a les seves comunitats. Descobrirem tradicions i cultura catalana a través del paladar" (Marc Ribas) Un cop tinguin la idea, cada equip l'haurà de defensar davant en Marc Ribas i hauran de comprar la matèria primera per a la seva recepta, en només 30 minuts. Després, disposaran de 90 minuts per preparar-la en una cuina mòbil. Un jurat format per dues cares famoses que seran presents tota la temporada (el periodista Santi Villas i la sommelier Meritxell Falgueras) i dos foodies locals que aniran variant a cada programa puntuaran els plats tenint en compte diferents conceptes. El cuiner que resulti guanyador es repartirà el premi econòmic amb el seu ajudant. "Farem coses que es podran menjar pel carrer. Il·lustraré amb què es pot maridar tot això, i em centraré en la part sensorial. Tots els vins seran del territori" (Meritxell Falgueras) Neix l'spin-off de "Joc de Cartes" "Pop up xef" és una competició de cuina que recull l'essència que tan bé ha funcionat a "Joc de cartes" o "Cuines" i és molt més que un programa de cuina. Converteix el procés d'elaboració d'un plat en una gimcana on els concursants han de demostrar moltes més habilitats, a part de les gastronòmiques: creativitat, capacitat d'investigació, cultura general, empatia... Consta de 6 capítols de 50 minuts de durada i s'emetrà en "prime time" entre el novembre i el desembre. "'Pop up xef' és un nou programa d'entreteniment, una disciplina que just en aquests moments ens fa molta falta, gairebé tanta com ens cal la informació, i nosaltres volem aportar als espectadors dosis d'entreteniment i d'humor, de qualitat. 'Pop up xef' compleix les expectatives". (Vicent Sanchis, director de TV3) Palamós, al primer capítol Dos xefs de l'altura de Nil Bono, cap de cuina del restaurant Deliranto, amb una estrella Michelin, i la xef Sara Nicolás, acostumada a competir i guanyar concursos culinaris, surten dels seus restaurants i pugen a les seves respectives furgonetes sense saber quina és la seva destinació. Marc Ribas els informa que es troben a Palamós i que tindran 60 minuts para trobar l'essència de la localitat empordanesa, que va més enllà de la conegudíssima gamba de Palamós, i a la seva llotja no només hi trobaran gambes. Tots dos comptaran amb dos ajudants de luxe. La Sara competirà al costat del Tomás, un jove palamosí amb qui establirà una bonica relació. El Nil treballarà amb l'Antoni, un pescador amb qui la relació no serà tan fluïda. La següents poblacions que visitarem amb la food-truck seran Les Borges Blanques (Les Garrigues), Canet de Mar (Maresme), La Seu d'Urgell (Alt Urgell), Olot (Garrotxa) i Valls (Alt Camp). Durant la presentació del nou programa, s'ha volgut destacar també que el format de "Pop up xef" és va concenbre abans de la pandèmia, però que tot i així no ha calgut alterar res sobre la idea original, sinó simplement aplicar totes les mesures de protecció necessàries.