Girona

El volum de passatgers a l'aeroport de Girona creix en un any fins al 3.300% gràcies a Ryanair

S'ha informat en més d'una ocasió del creixement que està experimentant l'aeroport de Girona, des que hi va aterrar la companyia Ryanair, amb vols europeus a uns preus molt atractius. Ara, les dades que acaba de fer públiques l'autoritat aeroportuària, que comparen l'activitat actual en aquest aeroport amb la de fa un any, són realment espectaculars; és clar que fa un any, d'activitat, n'hi havia ben poca.

Actualitzat
Al novembre de l'any passat, el trànsit de viatgers a l'aeroport de Girona era pràcticament nul. Durant molts anys, quan acabava la temporada d'estiu, les instal·lacions de Vilobí d'Onyar quedaven desertes i només s'utilitzaven per a la ruta Girona-Madrid. Però des que, tot just fa un any, la companyia irlandesa Ryanair va començar a volar a Girona, el seu aeroport està vivint un creixement exponencial del volum de passatgers. Ara hi ha línies regulars amb setze destinacions europees i, durant l'any que ve, se n'hi afegiran una vintena més. El nombre de viatgers s'ha multiplicat i, per això, les estadístiques d'Aena són tan sorprenents. Si es compara el volum de passatgers del novembre del 2002 amb el d'aquest any, el creixement ha estat superior al 3.300%. Des de principi d'any han passat per l'aeroport gironí 1.350.000 persones, gairebé un 150% més que l'any anterior. L'aeroport de Reus també ha crescut, encara que més discretament. Si es comparen els mesos de novembre, l'increment ha estat de més del 120%. Durant aquest any, a Reus hi ha hagut 825.000 passatgers, un 8,4% més que l'any passat. El sector de les aerolínies de baix cost ha obert noves perspectives a uns aeroports que poden funcionar perfectament com a complement del Prat. Però encara falta millorar-ne els accessos. A Girona o a Reus només s'hi pot arribar en cotxe o amb autobús i, de moment, l'administració no s'ha plantejat fer passar el tren per uns aeroports que es consideren de tercera.
Anar al contingut