A "Planta Baixa" hem resol dubtes sobre els vols cancel·lats durant la pandèmia amb l'advocat especialista en dret aeronàutic Dan Miró. Què haig de fer perquè em tornin els diners d'un bitllet que em van cancel·lar al 2020? "S'ha de fer una reclamació per escrit a la companyia aèria perquè se'n quedi una còpia i baixar-se d'internet una demanda de judici verbal. No necessitarà advocat si el viatge a reclamar és de menys de 100 euros i només haurà d'adjuntar la còpia de la reclamació i la còpia de la reserva i enviar-la al jutjat".   Què fem si ara el preu dels bitllets és molt més car de quan el vaig comprar fa un any? haig d'abonar la diferència? "Sinó volem abonar la diferència tenim dret a que ens facin el reembors complet del bitllet i recuperar la reserva pagada en el seu dia"   Puc reclamar si em canvien les condicions del viatge? "Si les condicions del viatge canvien per haver-nos contagiat perdrem el bitllet, però si les condicions les canvia la companyia aèria tenim dret a la devolució o a la cancel·lació dels bitllets".   4 de cada 10 reclama els diners Les agències de viatges alerten que cada vegada són més els viatgers als que els van oferir vals substitutoris durant l'estat d'alarma i que ara, un any després, aquests bons han caducat sense que la situació de la mobilitat aèria s'hagi normalitzat. Això ha fet que gairebé la meitat dels viatgers reclamin ara que se'ls torni els diners. La resta s'espera a poder canviar aquests vols per un de nous quan la pandèmia vagi a la baixa. Els experts i les associacions de consumidors alerten que per poder recuperar els diners cal anar per la vida judicial, mentre les agències de viatges demanen poder pagar el reemborsament amb les ajudes públiques que han rebut. ✈💰 Quatre de cada deu viatgers reclama que se'ls tornin els diners dels viatges que no han pogut gaudir #PlantaBaixaTV3 ▶ https://t.co/0vpkgbrBcW pic.twitter.com/Udz0n8o6VL Planta baixa TV3 (@plantabaixatv3) July 7, 2021