La invasió de les voreres, a "Planta baixa"

L'Ajuntament de Barcelona incompleix la promesa de multar les motos mal aparcades

A principis del 2018 s'anunciava el final d'un període de tolerància i, en el que portem d'any, aquestes sancions no han arribat a les 1.300
Bàrbara Sedó
TEMA:
Mobilitat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

A Barcelona hi circulen cada dia unes 300.000 motos i n'hi ha poc més de 66.000 places d'aparcament gratuïtes a la calçada. Una desproporció que fa que, sovint, hagin d'aparcar a la vorera i no sempre complint la normativa, és a dir, tenint en compte si hi ha un senyal que ho prohibeix o deixant 3 metres lliures d'obstacles per al pas de vianants. Les multes per estacionar de forma incorrecta a la vorera poden arribar als 100 euros. Però en el que portem d'any, aquestes sancions no han arribat a les 1.300. I la variació respecte als darrers anys no és notòria, tot i que a principis del 2018 la Guàrdia Urbana advertia que s'havia acabat el "període de tolerància" per a aquells motoristes que no aparcaven bé. Fins a aquest estiu han posat poc més de 1.200 sancions, si fa o no fa les mateixes ara que fa dos anys.


A "Planta baixa" li hem preguntat a la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, per què no s'està complint la normativa:


Què hi diuen els motoristes?

Anesdor, l'associació nacional d'empreses del sector de dues rodes, es queixa de manca de places d'aparcament a la calçada. De fet, l'entitat, que agrupa el 95% del sector a nivell estatal, demana la creació de 55.000 places més, gairebé el doble de les que hi ha. Només així, asseguren, es podrien buidar les voreres. El cas és que, si no es generen noves places d'aparcament i l'alternativa que se'ls ofereix són aparcaments subterranis o de pagament, molts, diuen, optaran per deixar la moto a casa i agafar el cotxe. Així, hi hauria més contaminació i saturació a la ciutat.

Hem anat al barri de Gràcia de Barcelona per veure com conviuen motoristes i vianants en voreres envaïdes per les motos:


Motos, bicicletes i patinets elèctrics

En plena setmana de la mobilitat ens preguntem si la ciutat està preparada per absorbir les motos, bicis i aparells elèctrics que circulen o aparquen a les voreres. Hi ha prou aparcaments a la calçada per a les motos? I la xarxa de carrils bici, és prou sòlida? Hi ha qui creu que la inacció sancionadora podria respondre a una manca d'alternatives a la ciutat. És per això que Barcelona Camina presentava a principis d'agost una instància a l'Ajuntament de Barcelona demanant el compliment de la normativa. Proposava també implantar un sistema de pagament per a les motos per estacionar a la via pública, crear més places a la calçada i penalitzar econòmicament aquelles que no compleixin la normativa.


Les bicis tampoc se sancionen

Al gener d'aquest any entrava en vigor una nova normativa que prometia treure les bicis de les voreres. En aquest cas, però, el no compliment és encara més flagrant. Aquest any, el nombre de multes a bicicletes, patinets i altres aparells elèctrics que circulaven per les voreres no arriba al centenar i ni tan sols segueix el ritme sancionador de l'any passat.

ARXIVAT A:
Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS