Francesc Mauri desmunta els mites del cotxe elèctric: "M'he estalviat 50.000 euros en 10 anys"
Les vendes de cotxes elèctrics a Espanya estan encara molt lluny que en altres països europeus. En els primers tres mesos de l'any, només el 4,4% dels vehicles que es van vendre van ser elèctrics, a anys llum d'altres països, com Noruega, on suposen el 79%
Coincidint amb la celebració del Saló de l'Automòbil de Barcelona, el meteoròleg de TV3 Francesc Mauri ha visitat el "Planta baixa" per desfer alguns mites sobre el cotxe elèctric, i ha explicat la seva experiència com a propietari d'un d'aquests vehicles des de fa 10 anys.
Estalvi
Segons Mauri, un cotxe elèctric és molt més barat per a una persona que faci quilòmetres. Segons els seus càlculs, "amb la tarifa elèctrica més barata que hi ha al mercat pots fer 400 km per 1,5 euros". Això és a anys llum del preu de la gasolina per recórrer la mateixa distància. Ell, que recorre molts quilòmetres, calcula que s'estalvia entre 4.000 i 6.000 euros a l'any, i en total, des que té cotxe elèctric "uns 50.000 euros".
Autonomia
El primer cotxe que va tenir Francesc Mauri, fa 10 anys, només tenia 90 quilòmetres d'autonomia. Això el limitava a l'hora de fer viatges llargs, però, segons ell, el cotxe s'ha de triar perquè ens vagi bé "per al dia a dia", no per al cap de setmana. Per això ja s'hi va llançar de cap aleshores. Avui, però, les coses han canviat molt, i els cotxes ja tenen 500 quilòmetres d'autonomia.

Carregadors
Tot i que encara hi ha feina a fer, cada cop hi ha més carregadors públics, així que ja es pot tenir un cotxe elèctric sense carregar-lo a casa. "Pots carregar per tot Europa", ha explicat el meteoròleg, que assegura, però, que les petroleres i les elèctriques s'han de posar les piles per multiplicar les xarxes de carregadors. Si el volem carregar a casa, a més, no tindrem problemes amb la comunitat de veïns si tenim un garatge compartit.
"El Codi Civil català diu que qualsevol persona que hi estigui interessada pot instal·lar un carregador i un comptador elèctrics."
Bateries
Les bateries contaminen? Segons Mauri, "ningú es qüestiona la bateria dels mòbils, quan en tenim 8.000 milions al món". Per això els dubtes que planen sobre les bateries dels cotxes responen a "interessos". Tot i que les bateries de liti no són innòcues, aviat arribaran altres materials menys contaminants, i, a més, les bateries "duren una eternitat" i no baixen del 70% de les seves prestacions abans dels 400.000 km.
- ARXIVAT A:
- EnergiaMobilitatSostenibilitat