Estacions fantasma: potser pagues més pel bitllet de tren sense saber-ho
Hi ha cinc estacions sense servei de passatgers des de fa anys que encara consten al mapa de Rodalies
Estacions fantasma: potser pagues més pel bitllet de tren sense saber-ho
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Estacions fantasma, a "Planta baixa"

Estacions fantasma: potser pagues més pel bitllet de tren sense saber-ho

Hi ha cinc estacions sense servei de passatgers des de fa anys que encara consten al mapa de Rodalies

Vallcarca, Llerona, Torrebonica, Castellarnau i Taradell Mont-rodon són cinc antigues estacions de Rodalies que, tot i que fa dècades que no tenen servei de passatgers, encara consten al mapa del sistema ferroviari. Aquesta circumstància, que "a priori" no hauria de tenir cap importància, fa que augmenti el preu del viatge entre les estacions més pròximes a l'estació fantasma.

Rodalies estableix que qualsevol viatge entre estacions contigües es pugui fer amb un bitllet d'una zona. És a dir, marca una excepció, detallada a la web, que diu que "la tarifa entre estacions contigües, que pertanyen a zones limítrofes, és igual a la d'una zona".

Això vol dir que si, per exemple, algú vol viatjar de Cubelles (zona 5) a Vilanova i la Geltrú (zona 4), tot i que salta una zona i, per tant, hauria de comprar un bitllet de dues zones, només en paga una, ja que no hi ha cap altra estació entre Cubelles i Vilanova i la Geltrú. Això es fa per no penalitzar les persones que viuen en àrees de canvi de zona.

Però hi ha quatre punts del sistema ferroviari de Rodalies en què aquesta excepció no es compleix perquè hi ha estacions fantasma que fan que unes estacions que són contigües per al passatger no ho siguin en el marc del sistema tarifari de la xarxa operada per Renfe.

 

Vallcarca, l'estació en runes de la colònia desapareguda

La majoria d'aquestes estacions o baixadors es van tancar a principis dels anys noranta, quan hi va haver una remodelació del sistema ferroviari de Rodalies. És el cas de l'antiga estació de Vallcarca, creada l'any 1903 i tancada el 1994, que està situada a una antiga colònia industrial d'una empresa cimentera. Aquesta estació encareix els viatges entre Sitges i Garraf.

 

Taradell Mont-rodon, una estació construida al mig del no-res

En un altre punt on es produeix aquest anomalia és a Osona. L'antic baixador de Taradell Mont-rodon, que va estar en funcionament entre el 1953 i el 1989, fa que els viatges entre Vic i l'estació de Balenyà-Tona-Seva siguin més cars del que haurien de ser.

 

Torrebonica, un baixador per visitar els familiars tuberculosos

Els viatges entre les estacions de Terrassa Est i Sabadell Nord també es veuen encarits a causa de dos antics baixadors que no estan en funcionament des dels anys noranta. Concretament, aquests baixadors són el de Castellarnau i el de Torrebonica, que es va crear per comunicar amb Barcelona un antic sanatori de tuberculosos situat en una finca propera.

 

Llerona, de baixador a "picadero"

Finalment, l'últim baixador que encareix els viatges és el de Llerona, que es va tancar el 1993 per falta de viatgers. Tot i que fa gairebé trenta anys que no hi para cap tren, la presència d'aquest baixador en el mapa encareix els viatges entre les Franqueses del Vallès i la Garriga.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut