Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Menjar a domicili quan plou, a "Planta baixa"

És ètic demanar menjar a domicili quan plou?

Ara que ens trobem immersos en un fort temporal de pluja i vent, no és estrany veure imatges de riders desplaçant-se per entregar menjar a domicili

TEMA:
Consum

Cada cop que hi ha un temporal de pluja i vent, malgrat el temps, la gent demana menjar a domicili. Plataformes com Glovo paguen un 30% més per cada comanda als riders contractats en dies com aquest, però a banda d'anar més lents, la seguretat dels treballadors també es troba minvada.

Vist això, hem de centrar les crítiques en les persones que demanen el menjar a domicili o en l'empresa, que potser hauria de millorar les seves condicions?

 

 

Algunes associacions de riders fa temps que denuncien aquests fets. Però, si posem l'ull en anys enrere, veiem que passava alguna cosa semblant amb els treballadors de les empreses mineres quan els miners de dins les coves cobraven més pel risc que això suposava.

Uns fets que, tal com ens explica el periodista Yago Álvarez, donaven lloc a grans i duríssimes vagues. No obstant, però, a diferència dels repartidors, aquests "tenien suport per uns drets laborals que els riders no tenen pel sistema tan precari en el qual es troben".

"Hi ha alguns riders que creuen que han de poder treballar quan plou perquè augmenta la demanda i els hi donen un petit percentatge més de diners. La precarietat t'obliga a voler que plogui."

Quan es demana més menjar a domicili?

Segons un estudi de la plataforma "Just Eat", un 50% de les persones que demanen menjar a domicili és perquè estan veient una sèrie o una pel·lícula; un 13% en demana quan plou; un 10% quan estan fent àpats amb els amics o tenen cites amb la parella; un 6% quan hi ha partits de futbol i un 5% quan es troben en època d'exàmens.

Josep Soler, economista i director de l'Institut d'Estudis i Finances, assegura que el primer que hem de fer és garantir la seguretat, tenir equitat i justícia amb la retribució i, finalment, preguntar-nos si realment estem disposats a retirar als repartidors la possibilitat de guanyar-se la vida quan plou.

"Si s'elimina el servei en dies de pluja, quan hi ha una demanda molt més forta, hi haurà un percentatge molt elevat de la feina que s'eliminarà, i hem de pensar com compensar els riders."

 

 

Jordi Mateo, de l'Associació Professional Riders Autónomos, per la seva banda, opina que en circumstàncies com el temporal Gloria, en cap dels casos les plataformes digitals i grans cadenes de restaurants no han d'oferir servei. Mateo ha explicat que, en els dies de pluja, els treballadors poden elegir si ofereixen servei o, per contra, decideixen no treballar.

"Els riders podem connectar-nos i desconnectar-nos quan vulguem. Molts repartidors autònoms, els dies de pluja, no es connecten i, si ho fan, cobren una bonificació."

 

 

ARXIVAT A:
Consum

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut