Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Com cuidar la salut intestinal, a "Planta baixa"

Els 5 aliments que has de tenir en compte per tenir cura de la teva salut intestinal

La salut intestinal serà la que ens preocuparà més l'any vinent? Quins són els millors aliments per cuidar-la? Núria Coll ens porta els grans temes de salut i nutrició del 2022

TEMA:
Alimentació

Mirant les cerques de Google dels últims mesos podem saber quins conceptes sobre la salut estan generant més interès i quins seran tendència l'any vinent. Núria Coll, periodista experta en nutrició, n'ha recollit 5.

 

Millorar la salut intestinal

Les cerques de Google sobre "salut intestinal" han augmentat un 83% en els últims mesos. Cada vegada hi ha més malalties inflamatòries intestinals i sovint no són fàcils de diagnosticar, com ara al·lèrgies i intoleràncies, restrenyiment crònic, còlon irritable, colitis ulcerosa, etc.

Hi ha molta gent interessada a posar-hi remei a través de l'alimentació i els hàbits saludables. "La salut intestinal és la mare dels ous de les inflamacions, i la inflamació porta la malaltia", adverteix Coll.

 

Quins són els millors aliments per a la nostra salut intestinal?

Són tots els que no siguin inflamatoris. El gluten i la llet ho poden ser i, per tant, s'han de reduir. Els sucres són els pitjors, i ja sabem que hi ha sucre a la salsa de tomàquet o a les torradetes de pa.

Els aliments probiòtics fermentats són els millors, sempre que no tinguis gaires molèsties digestives. En són un bon exemple:

- el iogurt,

- el quefir,

- el kombutxa,

- la xucrut

o els envinagrats.

 

 

Portar una vida més ecològica

L'interès per portar una vida més ecològica també ha augmentat. Les cerques amb les paraules "ansietat climàtica" han pujat un 418% aquest any. Una de les estratègies més fàcils és menjar aliments de temporada. "No podem menjar tomàquets tot l'any", avisa Coll.

Seguiment dels nostres nivells d'estrès

Prevenir l'estrès no és fàcil, però sí que hi ha moltes maneres de gestionar-lo de forma més eficaç. Algunes de les coses que cal anotar inclouen qualsevol símptoma d'estrès físic o mental (incloent dolor o tensió al cos), problemes digestius i un augment de la freqüència cardíaca.

Un nombre creixent d'estudis han demostrat que visitar espais verds, estar exposat a entorns naturals i tècniques de relaxació poden reduir l'estrès psicològic.

Una opció per controlar el nostre nivell d'estrès és fer un diari del nostre estat d'ànim. Un diari d'emocions com una manera útil d'arribar a l'arrel dels sentiments negatius persistents i augmentar els positius.

Atendre el nostre sistema immunitari

Les cerques de Google sobre "enfortir el sistema immunitari" han pujat un 84% aquest any. El nostre sistema immunitari és complex i està influenciat per molts factors, però fer petits retocs pot donar al teu cos l'impuls que necessita. Com ara el descans. Dormir és essencial per tenir una bona salut.

Higiene del son

"Dormir bé és més important que menjar bé", sentencia Núria Coll. Els avantatges de dormir les hores que necessita el nostre cos per descansar i desconnectar són vitals per tenir una bona salut.

Els problemes amb el sucre, amb la digestió o l'augment de pes tenen una relació directa amb les hores que dormim. La higiene del son consisteix a millorar els nostres hàbits a l'hora d'anar a dormir, ja sigui per dormir abans, apagar els nostres telèfons al vespre o crear un entorn tranquil a casa.

ARXIVAT A:
Salut Alimentació
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut