El boom dels súpers catalans
Les empreses de distribució de proximitat guanyen quota als grans súpers que dominen el mercat
El boom dels súpers catalans
L'èxit dels supermercats catalans, a "Planta baixa"

El boom dels súpers catalans

Les empreses de distribució de proximitat guanyen quota als grans súpers que dominen el mercat

Dani Sánchez Ugart
TEMA:
Alimentació
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Bones notícies per a la distribució catalana. La pandèmia ha accelerat una tendència que ja fa temps que s'apuntava, que passa pel creixement dels supermercats de proximitat, arrelats a un territori, a costa de les grans empreses de distribució que dominen el mercat. I elssupermercats catalans estan vivint un boom, que els ha portat a créixer en facturació.

En concret, a tot l'Estat, segons un estudi recent de la consultora Kantar, els supermercats que el 2019 ocupaven el top 3 de la distribució espanyola -Mercadona, Carrefour i Dia- han perdut quota de mercat el 2020. I de fet, això ha produït canvis en el top 3, que ara el tanca la cadena alemanya amb seu estatal a Catalunya Lidl.

En canvi, tant els supermercats territorials com les botigues especialitzades de barri, han guanyat quota, fins a un màxim del 26,2% i del 20,4%, respectivament.

El boom dels súpers catalans
 

Entre els supermercats catalans, lidera el rànquing Bonpreu, que ha presentat resultats amb unes vendes totals de 1.625 milions d'euros el 2020, un 9% més que l'any anterior. També tenen una línia ascendent bonÀrea i Condis, mentre que Caprabo continuava fins al 2019, últim any amb dades, retallant la facturació.

El boom dels súpers catalans
 

Els súpers mitjans i especialitzats, com Ametller Origen o La Sirena, creixen encara més que el top 4 català, amb valors pròxims al 20%, perquè sumen la tendència a comprar a empreses locals, i també a potenciar les botigues de barri. Mentrestant, ensenyen com Plusfresc o Sorli freguen o superen ja els 200 milions de facturació.

El boom dels súpers catalans
 

A "Planta baixa" hem parlat amb la directora comercial del Grup Bon Preu, Anna Font Tanyà, que ha assegurat que la companyia preveu seguir creixent centrada a Catalunya, i ha refredat la possibilitat de créixer amb compres d'altres empreses, com ara Caprabo, tot i estar "al mercat" i per tant escoltar oportunitats.

"Tenim una cartera d'operacions molt interessants, com el negoci online o la comercialitzadora d'energia elèctrica totalment verda a un preu competitiu. Ens centrem en aquests canals, no preveiem ni sortir de Catalunya ni fer cap gran operació."

ARXIVAT A:
AlimentacióConsum

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut