Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Els nous peatges, a "Planta baixa"

De Girona a Tarragona per 1,82 euros: així seran els nous peatges

El govern espanyol vol enllestir el model de pagament per ús el 2024

Dani Sánchez Ugart
TEMA:
Peatges

No han passat ni tres mesos des que es van aixecar moltes barreres a Catalunya, que el govern espanyol ja està ultimant el nou model que recuperarà el pagament per ús de les carreteres.

Es tracta d'una mena de peatge que La Moncloa s'ha compromès a aplicar amb les autoritats europees a canvi de l'arribada dels fons de recuperació i que, segons va avançar la Cadena SER, serà del voltant d'un cèntim per km.

L'objectiu és doble: d'una banda, reduir la despesa del manteniment de les carreteres de titularitat pública, i assegurar-ne el bon estat i la capacitat d'adaptació als nous tipus de trànsit. A més, també es té com a objectiu reduir l'impacte ambiental del transport, i crear un incentiu negatiu a agafar el cotxe.

 

 

Amb aquest peatge, un trajecte de Girona a Tarragona, a través dels 182 km d'autopista que separa les dues capitals de demarcació, costaria 1,82 euros, mentre que anar de Lleida a Barcelona quedaria per uns 1,49 euros. Un trajecte de Mataró a Barcelona, habitual en els trasllats del dia a dia per la mobilitat laboral, quedaria just per sota dels 30 cèntims: 29.

Aquestes xifres contrasten amb els peatges que es pagaven abans de l'aixecament de barreres que es va fer al setembre, quan un viatge equivalent, de Tarragona a Girona, pujava al voltant dels 17 euros, gairebé 10 cèntims el km, mentre que el de Mataró a Barcelona costava 1,42.

Aquells trajectes que fins ara transcorrien per autovia, com el de Barcelona-Lleida, per l'A-2, en canvi, sortirien perdent: mai no han pagat res i amb el nou model pagarien gairebé un euro i mig.

L'executiu espanyol vol negociar amb els altres agents implicats aquest model a partir del 2022, i tenir-ho llest el 2024. De moment, doncs, tot està obert, però es dona per fet que no es recuperaran les barreres, sinó altres models de pagament per ús, com càmeres que controlin els km recorreguts, i altres innovacions tecnològiques que automatitzin els processos.

ARXIVAT A:
Mobilitat Trànsit Peatges
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut