PREGUNTES I RESPOSTES CORONAVIRUS

Com reclamar els diners d'un vol cancel·lat pel coronavirus?

Si vas comprar un bitllet d'avió i et van cancel·lar el vol a causa de l'estat d'alarma, t'expliquem els passos per reclamar-ne els diners
Eduard Calvet
TEMA:
Coronavirus
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Si en el seu dia vas comprar bitllets d'avió i no els vas poder aprofitar perquè es van anul·lar els vols a causa de l'estat d'alarma decretat per la crisi sanitària del coronavirus, ara tens una altra oportunitat per recuperar els diners. La raó és que quan el govern espanyol va tancar els jutjats el que va fer va ser posar en suspensió els terminis per fer les reclamacions i ara els ha reactivat. De fet, és com si el termini de 14 dies per reclamar comencés a comptar des del dijous 4 de juny. Per tant, el cost dels bitllets dels vols d'abans de l'estat d'alarma, just abans de l'estat d'alarma o durant, encara es poden reclamar.

Requisits per poder reclamar

Els requisits indispensables per poder reclamar els diners dels bitllets és que el vol hagi estat cancel·lat durant l'estat d'alarma, o just en els dies anteriors, i que encara et trobis dins del termini per reclamar comptant els 14 dies que van començar el 4 de juny. Si es compleixen aquests requisits és quan es pot procedir a fer la reclamació.

 

Què s'ha de fer per reclamat un vol cancel·lat?

Els passos que hauràs de fer per reclamar un vol cancel·lat són els següents:

- Escriure un mail a l'aerolínia. Hauràs de cercar el correu electrònic d'atenció del client de la companyia i enviar-los un mail posant les vostres dades, les dades del vol i dir clarament que voleu que us tornin els diners, que no accepteu un val.

- Esperar 14 dies. Aquest és el termini que diu la legislació sobre el sector, però la legislació del Ministeri de Foment en diu 60. Tot i que els experts diuen que amb 14 n'hi hauroa d'haver prou.

- Elevar una queixa a l'AESA. Si després d'esperar els 14 o 60 dies no hem tingut sort, podem elevar una queixa formal a través d'0un formulari que hi ha a la web de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria. Aquest és un tràmit ferragós que, si no el volguéssim assumir, podriem estalviar-nos-el anant a una companyia intermediadora que faci aquestes reclamacions per nosaltres. El problema d'anar a una companyia és que es poden quedar una part dels diners. La majoria només cobren en cas que s'acabin recuperant els diners.

Tot aquest procediment pot arribar a ser una mica llarg i farregós, però de tota manera, segons afirma l'advocat Dan Miró, "el passatger té dret a anar per la via judicial, a més amb un èxit totalment assegurat, perquè no hi ha cap normativa que ampari les aerolinies a mantenirs en aquesta posicio de retenir uns diners que no son seus".

Ens poden cobrar per la gestió?

Alguns espectadors han explicat que algunes aerolinies els volen cobrar despeses de gestió, però en aquest cas la reposta és clara: no et poden cobrar despeses de gestió. Un altre cas seria si has comprat els bitllets a través d'una agència de viatges o una intermediadora online. En aquest cas la reposta no és tant clara, perquè aquestes companyies han fet una gestió encara que el vol no s'hagi acabat fent. En aquest cas els experts diuen que no hi ha una resposta i aquesta depèn del jutge.

ARXIVAT A:
Coronavirus Preguntes i respostes coronavirus

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut