6 consells per afrontar la tornada a la "nova realitat" post-Covid
A mesura que anem deixant enrere la pandèmia, cal anar-nos preparant emocionalment per readaptar-nos a la vida normal i reprendre les relacions socials amb prudència
6 consells per afrontar la tornada a la "nova realitat" post-Covid
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Com encarar la reobertura, a "Planta baixa"

6 consells per afrontar la tornada a la "nova realitat" post-Covid

A mesura que anem deixant enrere la pandèmia, cal anar-nos preparant emocionalment per readaptar-nos a la vida normal i reprendre les relacions socials amb prudència

TEMA:
Coronavirus

Aquest Sant Jordi hem vist de nou els carrers de tot el país plens de gent. Un punt d'inflexió en la situació sanitària que coincideix amb una relaxació de les restriccions: avui mateix s'acaba el confinament comarcal. De mica en mica, amb l'avenç de la vacunació i la immunització col·lectiva, comencem a albirar un final a la pandèmia.

La situació que hem viscut ha alterat el nostre dia a dia, els costums i les rutines. Tornar a la vida normal, per tant, serà un altre canvi que haurem de pair i que generarà un reguitzell de sentiments contradictoris.

Avui, a "Planta baixa" hem estrenat una nova secció: "La resistència", que abordarà els efectes de la pandèmia sobre la salut mental.

Amb l'ajuda d'Alba Alfageme, psicòloga i professora, oferim 6 pautes genèriques per facilitar aquesta tornada a la normalitat:

1. Contrarestar la por

El que hem viscut ha generat por, un sentiment invalidant que ens deixa fortes petjades. Per això, és clau contrarestar-la: l'hem de deconstruir. La por genera hormones com l'adrenalina i el cortisol; hem de potenciar-ne unes altres més relacionades amb la confiança, com l'oxitocina (abraçades) i les endorfines (esport, sexe...).

2. Potenciar el contacte social

Cal cercar l'equilibri entre la protecció i l'oportunitat de restablir les relacions socials. És important anar tornant a connectar de mica en mica amb la resta de gent. Necessitem viure en comunitat: compartir ens protegeix i és des d'on construïm la nostra felicitat; fins i tot, millora el nostre estat de salut. La solitud i l'aïllament són extremadament tòxics.

3. Abandonar progressivament la nostra zona de confort

La zona de confort és casa nostra, per exemple. Cal anar projectant-nos a l'exterior recuperant la confiança i la seguretat per evitar la síndrome de la cabanya: tenir por als perills de sortir de casa.

4. Donar-nos permís per començar a gaudir (amb prudència)

Comença el moment de tornar a viure i deixar de sobreviure. Amb prudència, la pandèmia encara hi és: és important no generar-nos grans expectatives que ens poden abocar a més frustració, però podem començar a obrir els marges de la nostra vida perquè s'havien limitat molt. Portem més d'un any amb restriccions constants; per tant, hem de valorar les coses que anem recuperant.

5. Aprendre a viure amb incertesa (i donar-hi valor)

Hem de fer valer "per què" ens ha servit tot allò: quins aprenentatges en podem extreure? En aquest cas, connectar amb la incertesa de la vida és un element important per ser conscients i donar sentit a allò immediat, el que vivim en el moment.

6. Posar nom a allò que vivim i compartir com ens sentim

Convé recol·locar prioritats i dotar de significat allò que hem viscut. Si el malestar es manté amb el pas del temps o s'intensifica, cal demanar ajuda professional.

 

ARXIVAT A:
Coronavirus

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut