Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
EL CONSUM DE CARN VERMELLA, A "PLANTA BAIXA"

5 consells per reduir el consum de carn vermella

Tot i que un 46% dels espanyols menja ara menys carn que fa un any, Espanya segueix sent el segon país d'Europa amb més consum de carn. Núria Coll, periodista, ens porta 5 consells per reduir el consum de carn vermella

TEMA:
Alimentació

Un 46% dels espanyols menja ara menys carn que fa un any i quatre de cada deu persones té previst reduir el consum de carn en els pròxims sis mesos, segons els resultats d'una enquesta paneuropea feta per ProVeg International.

 

Seguim menjant massa carn?

Segons dades del Ministeri d'Alimentació, només el 2018 a Espanya, la quantitat de carn consumida per persona a l'any arribava als 50 kg i durant l'any 2020, el seu consum va augmentar un 6,6%, coincidint amb els mesos crítics de pandèmia. La suma aproximada de consum hauria de rondar els 20,8 kg a l'any d'acord amb Objectiu Benestar.

 

 

No obstant, la FAO (Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació) li atribueix unes dades molt diferents. En concret, afirma que el consum de carn a Espanya supera els 100 kg per persona a l'any.

Una diferència de dades que es deu al fet que la FAO també comptabilitza la quantitat que no s'arriba a consumir o es rebutja. Per aquesta raó, assenyala al país com el major consumidor de carn d'Europa, i arriba a multiplicar per sis la quantitat de consum recomanat.

Unes dades que demostren que això és excessiu per a la salut però, sobretot, per al medi ambient, i els experts afirmen que la solució és la dieta planetària.

 

Què és la dieta planetària?

Es tracta d'un plantejament del que hauria de ser el consum setmanal màxim:

100 grams de carn vermella i 200 grams de pollastre (el que serien uns 15,5 kg de carn l'any, res a veure amb els 50kg /persona any que dèiem abans) 200 grams de peix; 1.400 grams de fruita; 2.100 grams de verdura i 350 grams de tubercles.

Per tant, una dieta rica en aliments d'origen vegetal i amb menys aliments d'origen animal, la qual confereix beneficis tant per a la salut com per al medi ambient.

 

 

 

Què hem de fer per menjar menys carn?

Si algú vol reduir el consum de carn vermella, la periodista Núria Coll ens ha donat 5 consells:

- Fer el menú de la setmana (planificar i no llençar menjar)
- Consumir cereals, fruita seca i llavors
- Llegums 4 cops per setmana
- Ous 3 cops per setmana
- I pel que fa al consum de carn, menjar menys quantitat el dia que toca i, sobretot, escollir un productor de ramaderia a petita escala sabent del cert que no està maltractant el bestiar ni sumant punts als que són, actualment, els grans contaminants del sector porcí i boví.

 

 

ARXIVAT A:
Consum Alimentació
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut