La majoria dels cotxes que es van vendre entre el 2006 i el 2013 poden donar dret a una indemnització. El motiu és que els principals fabricants de cotxes es van posar d'acord en aquests anys (2006 i 2013) i van compartir informació de les seves pràctiques comercials, segons una investigació de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència que acaba de ratificar el Suprem. És el que es coneix com un càrtel, que està prohibit per les lleis espanyoles i europees. I gràcies a ell, acabaven venent els cotxes més cars del que ho haurien fet si no s'haguessin posat d'acord.  🚗💰 Si et vas comprar un cotxe entre el 2006 i el 2013 pots tenir dret a una indemnització 👇 #PlantaBaixaTV3 ▶ https://t.co/xo5DdIhExR pic.twitter.com/SP95x0BvP8 Planta baixa TV3 (@plantabaixatv3) October 20, 2021   Quants cotxes estan afectats? Més de 10 milions de cotxes podrien estar afectats per aquestes pràctiques i, segons les estimacions del sector, cadascun d'ells hauria de rebre una indemnització del voltant del 10% o fins al 15% del que va costar el cotxe, tot i que ho haurà de decidir un jutge. Això, per a un cotxe de 25.000 euros són com a mínim 2.500 euros. A "Planta baixa" hem parlat amb Faconauto, la patronal del sector, però no han volgut fer declaracions al respecte.    Marques afectades Segons Competència, aquesta pràctica la van dur a terme gairebé totes les marques que venien cotxes a Espanya, que sumades agrupaven un 91% del mercat. Només s'ha lliurat de la multa Seat, perquè va delatar el càrtel, i Mazda, que no hi va participar. En total, els han posat 130 milions d'euros de multa, la més gran de la història de Competència. I totes les marques, fins i tot els delators, haurien de fer front a les possibles responsabilitats que tinguin amb els usuaris, i indemnitzar-los pels diners que van pagar de més.    Com reclamar? L'advocat soci d'Allura Group, Manel Espinosa, ha explicat a "Planta baixa" que el millor és assessorar-se amb un especialista, indicant-li la marca i model del cotxe i la data de primera matriculació. "És molt fàcil determinar si un vehicle està afectat o no", assegura Espinosa.  Per sol·licitar la indemnització, segons Espinosa, "cal fer en primer lloc una reclamació extrajudicial al fabricant". En cas de que la resposta sigui negativa, és el més habitual, s'ha d'instar a una reclamació judicial de danys, en aplicació de la Llei de Defensa de Competència, reclamant el rescabalament de danys i perjudicis que ens han ocasionat.