"Patates rosses", la websèrie de TV3 creada per joves per a joves

Avui s'ha estrenat "Patates rosses", la websèrie creada, escrita i dirigida per David Villarreal i Joan Saranova, una ficció d'humor adreçada al públic jove. És una producció de Televisió de Catalunya en col·laboració amb la UAB produïda per Broadcaster Audiovisual. La temporada sencera de "Patates rosses" segueix el camí d'altres títols creats per TV3 amb una clara vocació digital i ja es pot trobar a la web de TV3.
Presentació de "Patates rosses" a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB

Presentació de "Patates rosses" a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB

L'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB ha acollit l'acte de presentació de "Patates rosses", dirigit als alumnes però també a la premsa, on s'han explicat tots els detalls d'aquest nou projecte i s'han pogut veure 4 dels 8 capítols que té en total la websèrie.

"Patates rosses" és una websèrie gamberra i d'humor absurd, que vol arrencar un somriure de la realitat que viuen els autors i l'equip real de la sèrie, un grup de joves que intenten obrir-se camí en el món de l'audiovisual català. És una producció de Televisió de Catalunya en col·laboració amb la UAB produïda per Broadcaster Audiovisual. El projecte, escrit i dirigit per de David Villarreal i Joan Saranovade, neix d'un treball de final de grau de Comunicació Audiovisual de la UAB, tutoritzat pel professor de la UAB i director de Minoria Absoluta, Paco Escribano, que va rebre la beca comUNIca, convocada per la CCMA i l'AQU, per al foment de la creació i innovació audiovisual. Té vuit capítols i ha estat gravada majoritàriament amb mòbil. El rodatge va constar de quatre dies d'assaig i quatre de gravació. Una novetat important és que, com a websèrie pensada per a la pantalla digital, està disponible a la xarxa des de l'estrena. Es tracta d'una nova manera de distribuir contingut, que posa a l'abast de l'audiència la temporada íntegra des del primer moment per oferir una millor experiència a l'usuari.

A l'acta de presentació hi han assistit Carlos Sánchez, vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura de la UAB; María José Recoder, degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB; Carles Llorens, vicedegà de Comunicació i UAB Campus Mèdia; Oriol Sala-Patau, cap de Ficció i Cinema de TV3; Jordi Salvat, editor digital de TV3; Valentí Roda, productor de Broadcaster Audiovisual Services, i David Villareal i Joan Saranova, creadors de la sèrie.

El vicedegà de Comunicació i UAB Campus Mèdia, Carles Llorens, ha obert l'acte agraint el suport en el que "s'espera que sigui una primera fita per aquesta col·laboració entre empreses audiovisuals i universitat per aconseguir que la formació professional dels nostres graduats tingui una sortida en els mitjans públics del país". També ha volgut destacar tres factors importants per aconseguir tirar endavant un projecte: "La tossuderia, s'han de picar portes i fer valer el teu producte; el talent, cal envoltar-se d'una xarxa d'amics que puguin aportar les seves diferents capacitats al teu projecte, i l'oportunitat que et permeti anar més enllà. Ha volgut recordar que en aquest sentit hi ha cada cop més iniciatives com el Clúster Audiovisual o el Pitching del 33 presentat recentment. I ha exposat que "la universitat vol anar en aquesta direcció, no vol projectes que es quedin al calaix, que es tirin endavant i vol que es produeixi més i com a mínim arribar al pilot o a un curtmetratge.".

El cap de Ficció i Cinema de TV3, Oriol Sala-Patau, ha dit davant d'un públic majoritàriament format per estudiants que omplia l'Aula Magna que "fa molt de respecte perquè estem davant del talent que en un futur tindrem a les nostres cadenes, en els nostres cinemes i en les nostres ràdios i m'alegra veure l'interès que ha despertat aquesta producció". "Nosaltres hem après amb vosaltres com dur a terme una producció d'aquestes característiques. El nostre departament fa ficció, sèries que podeu veure cada dia ‘Com si fos ahir' o a la nit en ‘prime time' com ‘Benvinguts a la família', i ara estem en un moment de creixement afegint talent jove. Ha estat important que Broadcaster Audiovisual Services s'hi sumés. Així com la feina que han fet Joan Sol i Conxa Orea per adequar el projecte inicial i donar forma final a la idea tan clara que tenien els creadors. Ha estat un moment harmònic, encara que soni cursi, entre gent molt diferent per tirar endavant un projecte".

"És important per a TV3 que aquesta sèrie hagi estat pensada per a la pantalla digital, més que per a la pantalla convencional, això marca un punt d'inflexió. I més amb una websèrie de qualitat", ha continuat Jordi Salvat, editor digital de TV3. "I creiem tant en aquest format digital que s'estrena tota la temporada (8 capítols) al web de TV3, als canals que s'han creat a les xarxes socials (Instagram i Twitter) i a la plataforma YouTube. Una nova estratègia de distribució que estrena ‘Patates rosses', ja que el servei a la carta, fins ara, permetia recuperar capítols ja emesos per la pantalla de televisió o coses d'arxiu. Aquest cop, després de l'estrena digital, es pot veure la websèrie tota d'una tacada al 33."

""Patates rosses" és una altra aposta de TV3 per les ficcions dirigides als joves. Un producte fet per joves i per a joves", ha afegit Jordi Salvat. "Un fet al que no ens hem dedicat tant com voldríem i ens hi volem dedicar molt més. "Poliamor", una ficció en directe per Instagram, ja ha estat una primera aposta. I "Les de l'hoquei" també tindrà una vida digital, afegint elements com algun dels protagonistes a Instagram o webxats on els espectadors podran interaccionar".

"Vaig conèixer el David [Villarreal] i vam treballar uns mesos junts. Un dia em va dir que tenia un projecte que es deia ‘Patates rosses' i que havia guanyat una beca", ha explicat Valentí Roda, productor de Broadcaster Audiovisual Services. "Vam començar a parlar amb la gent de TV3 i de la Universitat i vam aconseguir encaixar un projecte nascut en una àrea universitària, un projecte d'estudiants, dins de l'àrea de ficció de TV3. El que és més important de tot és que d'aquí, de la Universitat, sortirà el talent futur que donarà vida a les nostres empreses. I, ja de pas, no estaria de més afegir que hi hauria d'haver més dones", ha comentat mirant la taula formada només per homes.

Els creadors de la sèrie, David Villareal i Joan Saranova, han manifestat que "tota semblança amb la realitat és pura coincidència i potser encara que sigui una ficció, aquesta també és, una mica, la nostra història, perquè, efectivament, quan acabes la carrera, vas rebent hòsties com els passa als protagonistes.". "Podríem dir que ‘Patates rosses' és la surrealista denúncia del surrealista món de l'audiovisual català.", ha dit Villarrea.

tv3.cat/patatesrosses