Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
El costat fosc del món de l'art

"Oswald. El falsificador": 2a part del falsificador català d'art més buscat

Segon episodi d'"Oswald. El falsificador", un thriller documental de Kike Maíllo que recorre la fascinant història de la vida d'Oswald Aulèstia Bach. Presentat pel mateix falsificador, el pintor català explica els seus excessos, tripijocs i enganys.

En el segon capítol, Kike Maíllo aconsegueix posar-se en contacte amb Oswald Aulèstia Bach, un barceloní carismàtic, irreverent i provocador, que ha escapat de la justícia moltes vegades. El falsificador accepta ser entrevistat i explicar la seva història: una vida d'art, crim, pirateria, viatges, festes, excessos i en la que mai se sap què és veritat i què és mentida.  

Amagat darrere unes ulleres de mirall i una gorra de bèisbol, i amb el seu identificatiu bigoti, és difícil saber si les històries inversemblants que explica l'Oswald són reals o una invenció dedicada a exalçar el seu mite. Testimonis de diverses persones vinculades a ell ajuden a composar el retrat polièdric d'un home captivador, seductor, malparlat i políticament incorrecte, que atrau per la seva personalitat i el misteri de les seves històries. Però l'ordre d'extradició segueix vigent com una espasa de Dàmocles per part de l'FBI per estar vinculat a una trama internacional que passa pels Estats Units, el Canadà, Austràlia, Europa i el Japó, i té la base a Barcelona. 

 

 

La sèrie

La sèrie "Oswald. El falsificador" consta de tres episodis de 30 minuts que TV3 emetrà al llarg de tres dimecres consecutius. És un thriller documental dirigit pel cineasta Kike Maíllo i rodat als Estats Units, Itàlia i Espanya en clau de true crime pictòric. El principal protagonista és Oswald Aulèstia Bach, un pintor català perseguit per la justícia nord-americana per ser una de les pedres angulars de l'anomenada Operació Artista, una investigació de l'FBI en col·laboració amb els Mossos d'Esquadra i els Carabinieri, per empresonar els responsables d'una de les trames més grans de falsificació d'art de les darreres dècades.

 Oswald Aulestia Bach, és el falsificador Oswald. Un documental de Kike Maillo
Oswald Aulèstia Bach és el falsificador Oswald. Un documental de Kike Maíllo

 

El costat fosc del món de l'art

Amb tot això, el guanyador del Premi Goya a millor direcció novella Kike Maíllo construeix una docusèrie en format thriller que no només presenta un protagonista carismàtic, irreverent i peculiar, que es va veure immers en una trama judicial internacional, sinó que també s'endinsa en el costat més desconegut i fosc del món de l'art. I, alhora, reflexiona sobre els límits de la veritat no tan sols en l'univers de la representació pictòrica i l'autoria, sinó també al voltant de la televisió, la premsa escrita i, fins i tot, el món dels records.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut