Primera temporada

1. Fent les Amèriques

Aquest programa ha estat enregistrat a Santiago de Xile, Valparaíso i Viña del Mar, i Bogotà, a més de la ciutat llatina de Miami.

Coneixerem el costat més dolç dels xilens i celebrarem amb ells l'arribada d'un any nou; brindarem amb els còctels de moda que fan els llatins de Miami i, per fer baixar, ens prendrem una aigua amb gas a Colòmbia.

2. BrÈxit

Programa enregistrat a Londres i a Liverpool.

Ens contagiarem de l'esperit moter dels anys 60 i recorrerem els carrers de Londres damunt d'un escúter elèctric! A ritme de Beatles brindarem amb una cervesa molt mediterrània! Descobrirem què tenen les pomes de Girona que han revolucionat els "tea rooms" de Londres, i ja veureu com d'estreta és la relació entre els catalans i la reialesa britànica!

3. Petits grans països

Programa enregistrat a Luxemburg, Andorra, Doha i Singapur.

Gràcies a les nostres exportacions, a Singapur s'han enamorat dels vins biodinàmics; a Andorra, ho veuen tot més clar; a Qatar els hem descobert una nova font d'energia, i a Luxemburg, una de les nostres delicatessen més preuades.

4. El somni americà al segle XXI

Programa gravat a Nova York, Boston, Chicago i San Francisco.

Què els passa als nord-americans quan descobreixen la tòfona que s'exporta des de Tàrrega o les nostres anxoves? El cava s'està obrint camí entre la competència i l'oli d'oliva sempre serà millor que la mantega. En aquest capítol coneixereu quatre empreses catalanes que han aconseguit el seu particular "somni americà".

5. L'amor del nord

Programa enregistrat a Oslo, Estocolm, Malmö i Maastricht.

Des d'un punt de vista mediterrani, els països nòrdics són sinònim de gel, neu i fred, molt de fred. Però quina és la imatge que els ve al cap a ells quan pensen en nosaltres? Doncs molt probablement s'imaginen el sol i les vinyes dels nostres vins quan se'ls prenen a Noruega, o ens veuen com uns grans amants de la natura i els esports, per les motos de trial que exportem. Reconeixen la nostra tradició industrial en les màquines que els faciliten la feina, i ens deuen veure molt elegants, perquè el nostre disseny de moda també els ha conquistat.

6. No hi ha rival

Programa enregistrat a Tòquio, Torí i Aosta.

Fixeu-vos si som agosarats que hem decidit exportar als països on la competència és més ferotge. Qui si no un català s'atreviria a entrar al mercat de la bellesa i el disseny a Itàlia? O a provar sort a la cuina del Japó, un dels països on la gastronomia és gairebé un culte! Alguns agosarats no només ho han intentat, sinó que ja són referents al seu sector a milers de quilòmetres de casa.

7. El veí del costat

Programa enregistrat a Lisboa, Porto, París i Lió.

Sovint el que tenim més a prop és el que menys coneixem. Avui recorrerem els pocs quilòmetres que ens separen dels nostres veïns. I ho farem per demostrar que per exportar no cal ni ser exòtic ni anar fins a l'altra punta del món. I, si no, que els hi diguin als portuguesos, que aprecien les nostres conserves ecològiques i la nostra moda més compromesa. O als francesos, que han descobert que el sector tèxtil català té superpoders i la nostra xocolata desfeta, un gust molt especial…

8. Jugar en camp contrari

Programa enregistrat a Mèxic D. F., Puebla i Berlín.

Hi ha països on el producte nacional és el rei, i aquest és el cas de les dues destinacions que visitarem avui: Alemanya i Mèxic. Allà ser local és tenir el camí pla, però no ser-ho només vol dir que serà una mica més difícil. Descobrirem per què agraden tant les nostres mandarines i els nostres formatges a Berlín. Ho sabíeu, que uns diamants catalans fan possible la fabricació de cotxes a Mèxic? I que els nostres electrodomèstics són presents a la seva vida diària?

9. Adaptar-se o morir

Programa gravat a Istanbul i Dubai.

Si la introducció a qualsevol mercat estranger és complicada, imagineu-vos el que deu ser entrar en un mercat on, a més, hi ha assegurat el xoc cultural. Aquest és el cas de les marques que us presentem avui i que s'han aventurat a exportar al Pròxim Orient. Ei, i no ho han fet per poc! S'han atrevit amb la domòtica a Istanbul i amb els tractaments de bellesa a Dubai, i els han acostat els nostres costums gastronòmics.

10. La revolució de la tradició

Programa enregistrat a Fes, Casablanca i Hong Kong.

Les tradicions són el que dona forma a la cultura de cada país. Però tradició i modernitat no cal que siguin antagònics. La globalització ens ha uniformat, però alhora també ha estès la diversitat, i d'això us volem parlar avui. Descobrireu com els nostres costums i la nostra tecnologia han arribat fins a llocs inimaginables. Ho sabíeu, que a Hong Kong el iogurt lleidatà són les postres d'un restaurant amb estrella Michelin? O que la carn de porc d'Avinyó, al Bages, omple els supermercats d'aquesta ciutat xinesa? Al Marroc, la nostra tecnologia hi té molt a dir: hi exportem sistemes de reg i generadors elèctrics que, sense cap mena de dubte, els fan la vida més fàcil.