Imatge gràfica de La Marató 2015, dedicada a la diabetis i l'obesitat
Cartell de La Marató 2015, dedicada a la diabetis i l'obesitat
RECONEIXEMENT

Premi Impacte Social a La Marató de TV3

El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya reconeix amb aquest guardó la trajectòria i transcendència de La Marató de TV3.

La Marató de TV3 ha estat reconeguda amb la tercera edició del Premi Impacte Social per la seva trajectòria al llarg de 25 anys i per l'impacte exercit sobre la societat catalana amb el programa i les campanyes de divulgació i sensibilització. Els Premis Impacte els convoca el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya per reconèixer aquelles accions que més ressò han tingut en la societat en l'últim any, i de les quals es valora la integració de publicitat, relacions públiques i xarxes socials, entre d'altres.

Aquesta edició del guardó, que s'atorga a partir de les propostes de col·legiats i professionals del sector, distingeix la trajectòria i transcendència d'un esdeveniment únic de país i la seva gent. De les candidatures rebudes per la Junta de Govern del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques, la de La Marató destaca pel foment de la solidaritat, la sensibilització sobre la malaltia i el suport a la investigació. Aquests són els eixos de les seves campanyes, que expliquen històries reals que commouen, a través de l'emoció i la veritat. 

Amb 25 anys d'història, La Marató ha destacat per la incidència social de les campanyes, que la converteixen en el motor de la recerca biomèdica del país. Comptant totes les edicions, s'han recaptat més de sis milions de mitjana per marató, que s'han dedicat a la investigació. A més, en els últims deu anys, en un context de crisi, aquesta xifra mitjana ha superat els vuit milions. En total, des de l'any 1992, s'han recaptat 151 milions d'euros i s'han finançat 723 projectes de recerca biomèdica, que han implicat 6.500 investigadors.

A més dels diners recaptats, en tot aquest temps La Marató ha mobilitzat set milions de persones en 18.000 activitats populars i ha donat a conèixer les malalties tractades a 1.750.000 joves. Pel que fa al programa de televisió, cada any és líder d'audiència amb més de 15 hores en directe; el disc de La Marató és el més venut del món en un sol dia, amb més de 200.000 còpies, i el llibre de La Marató encapçala el rànquing de vendes en català.

L'acte de lliurament del guardó es farà demà, dijous, a les 19.00, a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm, en el marc de la Festa d'Estiu, punt de trobada dels professionals i els anunciants. Per part de la Fundació La Marató, recolliran el guardó Núria Llorach, vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, i Carles Manteca, director comercial i de Màrqueting de la CCMA.

Anar al contingut