"Masterclass" sobre La Marató de TV3 com a model d'èxit comunicatiu

La Fundació La Marató de TV3 i la UAB organitzen dimarts, 21 de maig, una "masterclass" a la Facultat de Ciències de la Comunicació per valorar els aspectes comunicatius que han convertit La Marató en un referent internacional entre els programes solidaris. Gemma Nierga i Ramon Gener, presentadors de La Marató 2018, seran els encarregats de conduir-la.

La jornada, oberta al públic, començarà amb la salutació i benvinguda de la degana de la Facultat de Comunicació, Maria José Recoder, i continuarà amb la ponència del director de la Fundació La Marató de TV3, Lluís Bernabé, que explicarà els eixos del projecte. A continuació, Jordi Duran, investigador i assessor científic de la Fundació, parlarà de la transparència i del rigor en el procés de selecció i del seguiment dels projectes finançats amb els fons recaptats.

Entrant ja en les claus comunicatives que han fet de La Marató un referent entre els teletons internacionals, Cristian Trepat, cap d'Entreteniment i Culturals de TV3, explicarà què representa per a una televisió mantenir en la seva graella durant 27 anys un macroprograma solidari d'aquestes característiques. Tot seguit, Jordi Català, cap d'Anàlisi i Explotació d'Audiències de la CCMA, parlarà sobre les enquestes d'audiència del programes de televisió, prenent com a referència l'estudi i les conclusions extretes de l'enquesta que es va fer durant La Marató del 2018. 

La campanya gràfica i audiovisual de La Marató serà un dels altres eixos que s'analitzaran durant la "masterclass". Camil Roca, director creatiu de l'agència Ogilvy Barcelona, parlarà del procés creatiu i dels elements que es tenen en compte l'hora de dissenyar unes campanyes de gran impacte social. Finalment, Elisenda Escriche, que va protagonitzar la imatge gràfica de l'última edició de La Marató com a pacient d'un càncer de mama, explicarà què va suposar per a ella participar en aquesta iniciativa de sensibilització de gran abast.

La classe magistral es farà dimarts, 21 de maig, d'11.00 a 13.00, a l'Auditori de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

La Fundació La Marató de TV3 organitza "masterclass" a les universitats des del 2017 per acostar els alumnes als diferents vessants —social, científic, econòmic i comunicatiu— de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio.

Anar al contingut