La Marató, experiència de comunicació solidària en el V Simposi de Publicitat de la UIC

El projecte de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio ha estat una de les experiències en comunicació solidària que s'han presentat en el V Simposi de Publicitat de la Universitat Internacional de Catalunya, fet el 20 de febrer

El director de la Fundació La Marató de TV3, Lluís Bernabé, ha estat l'encarregat de presentar les claus d'aquest projecte solidari nascut el 1992, que porta més de 197 milions d'euros recaptats i 872 projectes de recerca impulsats sobre diferents malalties.

"La Marató la defineixen 4 valors: l'emoció, l'esforç, la confiança i la solidaritat de milers de persones, cada any, amb l'objectiu de millorar la qualitat i l'esperança de vida de tothom."

" La confiança de la societat amb la Fundació i La Marató es guanya escoltant tothom i treballant constantment, cada dia, durant tot l'any."

 

 

Ariadna Oltra, periodista i presentadora de La Marató 2012, juntament amb Òscar Dalmau, ha explicat què va significar aquest experiència per a ella:

"Que et proposin presentar La Marató és un repte i un honor i, alhora, fa por, perquè és un programa de 15 hores! Però darrere hi ha un engranatge molt gran i precís que no para durant tot l'any i que fa que tot funcioni. De fet, el dia del programa és una posada en escena de tota aquesta feina contínua per divulgar les malalties que es tracten."

"En les entrevistes amb els testimonis, La Marató informa amb rigor i emociona, tot en un equilibri just. Per connectar amb l'espectador, el comunicador ha de saber transmetre el fet que les malalties li poden tocar a qualsevol."

 

 

Àlex Marquina, director d'àrea de Promoció i Estratègia de marca de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, ha explicat com es dissenyen les campanyes gràfiques i audiovisuals de La Marató, tot fent un repàs pels espots d'algunes edicions.

"Treballar en les campanyes de màrqueting i publicitat de La Marató, que són sobre malalties, és un repte i una gran responsabilitat però, per als publicistes, proporciona més orgull que cap altra feina."

"La Marató és una marca i com a tal, té uns valors en els quals basa la identitat i el to de les seves campanyes. Entre els seus valors hi ha la honestedat, la transparència i el servei públic. La identitat ha anat mutant: ha passat de ser La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio a ser La Marató de tots els catalans, i això s'ha de reflectir en les campanyes. I el to el marca l'eix comunicacional i a La Marató treballem amb tres: la solidaritat, la malaltia i la investigaci"

 

 

Elisenda Escriche va ser la imatge de la campanya gràfica de La Marató 2018 en què es va recrear el seu procés de curació d'un càncer de mama.

"El lema "La investigació dona vida", és el millor lema possible, no només per al càncer, sinó per qualsevol malaltia. A mi, la investigació m'ha salvat la vida."

"No em vaig sentir la protagonista de la campanya, simplement estava contribuint amb la meva imatge i la meva experiència a normalitzar i visibilitzar una malaltia sobre la qual encara hi ha tabú i estigma."

" Em consta que molta gent es va sentir identificada amb aquesta campanya. Veure's reflectit activa l'empatia i l'empatia connecta directament amb la solidaritat."

Durant el simposi també es van presentar les experiències en comunicació solidària de la ONG Sonrisas de Bombay i de l'Hospital Sant Joan de Déu en la campanya de captació de fons per al SJD Pediatric Cancer Center Barcelona.

Anar al contingut