La Marató 2020 tanca amb un marcador de 13.864.073 euros
La Marató 2020 tanca amb un marcador de 13.864.073 euros
Una xifra espectacular

La Marató 2020 tanca amb un marcador de 13.864.073 euros

En una edició especial del programa "Al cotxe", emesa aquest vespre a TV3, La Marató ha fet públic el marcador definitiu de l'edició 2020: prop de 14 M€ que es destinaran a la sensibilització i la recerca biomèdica de la Covid-19. També, i com a resposta a la necessitat urgent d'investigar sobre aquesta malaltia, la Fundació ja ha resolt el concurs d'ajuts a la recerca i ha seleccionat 36 projectes de recerca, que duran a terme 98 equips científics.

La Marató dedicada a la Covid-19 ha sumat més de 3,5 M d'euros al marcador provisional del 20 de desembre i ha aconseguit una recaptació definitiva de 13.864.073 euros, la tercera més alta de la història del programa. Aquests recursos han permès sensibilitzar sobre la Covid-19 i impulsaran la recerca per prevenir, tractar i curar la malaltia. Per contribuir de manera imminent a aquest objectiu i, com ja es va anunciar, la Fundació ha accelerat el procés d'adjudicació dels recursos obtinguts i ara fa públics els 98 equips d'investigació que treballaran per dur a terme els 36 projectes seleccionats, que es poden consultar aquí.

"La Marató puja 'Al cotxe'. La xifra final", un viatge emocional per La Marató de la Covid-19

La xifra final de La Marató 2020 i com es distribuiran els fons a la recerca de la Covid-19 s'ha donat a conèixer aquest vespre a TV3, en una edició especial del programa "Al cotxe". Eloi Vila ha fet un viatge emocional per la passada edició del programa, a la recerca de les mans que han ajudat a accionar el polsador per descobrir el marcador final.

En aquesta edició especial, hi han participat els presentadors del 2020, Raquel Sans, Mònica Terribas, Laura Rosel, Jordi Basté i Roger Escapa, que s'han retrobat amb alguns dels testimonis que van conèixer el 20 de desembre i també amb cares conegudes que han passat la Covid-19, com el periodista Carles Francino i l'actor Jordi Sánchez.

La veu dels experts en aquesta malaltia infecciosa l'han posat els doctors Antoni Trilla, epidemiòleg; Robert Güerri, infectòleg, i la doctora Montserrat Bernabeu, metgessa rehabilitadora, que han explicat la transcendència de la recerca sobre la Covid-19 que impulsarà La Marató. Un moment molt emotiu del programa ha estat l'aparició dels 36 investigadores i investigadors que lideraran els treballs premiats, que han agraït la confiança que els han dipositat, un cop més, els ciutadans.

Aquest recorregut per La Marató 2020 i la recerca que impulsarà, s'ha amenitzat amb bones dosis de música i d'entreteniment, elements essencials del programa solidari. Així, hi han actuat Love of Lesbian, Mishima, i Buhos. El toc d'humor l'han posat Elisenda Pineda, Charlie Pee i Elisenda Carod i el Búnquer d'en Peyu, Jair Domínguez i la Neussi. La ballarina Esther Luengo ha signat la coreografia que han interpretat els alumnes de l'escola Som-hi dansa, rodada al recinte modernista de l'Hospital de Sant Pau, i que ha obert el programa.

Una Marató excepcional en tots els sentits

La Marató del 2020 va oferir 21 hores de programa en directe amb Roger Escapa, a Catalunya Ràdio, i amb Laura Rosel, Mònica Terribas, Raquel Sans i Jordi Basté, a TV3. La sensibilització i la divulgació sobre la Covid-19 es van entrellaçar amb l'entreteniment en un espai que va recórrer diferents centres sanitaris d'arreu de Catalunya amb la voluntat de retre homenatge a tots els col·lectius que han estat a primera línia de la pandèmia.

Va ser una Marató totalment adaptada a les limitacions de la pandèmia, en què es van haver de reinventar molts àmbits i fórmules de participació. Hi destaquen la posada en marxa del telèfon de donatius les setmanes prèvies al programa, la promoció dels canals digitals per fer donacions i la substitució, el dia de La Marató, de les tradicionals seus telefòniques per un sistema electrònic de recollida de trucades de donatius. Amb gran enginy i capacitat d'adaptació, entitats d'arreu de Catalunya van organitzar 1.793 activitats solidàries que seguien les mesures de seguretat sanitària. També la campanya de divulgació dirigida als joves es va fer, majoritàriament, de manera virtual. Es van fer 8.022 sessions divulgatives, xifra que la converteix en la més participativa de la història de La Marató, que van arribar a 202.000 joves.

Amb aquesta nova recaptació de La Marató i l'adjudicació dels fons a la recerca, el projecte solidari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i la Fundació suma, des del 1992, prop de 216 M€ i ha impulsat un total de 949 projectes de recerca, en què han intervingut 9.350 investigadors.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut