És un acte participatiu organitzat per associacions i entitats sense ànim de lucre que sensibilitza els participants sobre les malalties tractades en el programa de televisió i amb el qual s'obté una recaptació voluntària.
La Fundació registra totes les activitats. Per tant, cal que inscriviu la vostra.
Una activitat implica la participació activa de la gent per a aconseguir fons.
La recaptació pot provenir de les entrades o les inscripcions dels participants en les activitats.
La Fundació necessita tenir un registre de totes les activitats per:
Per complir la llei contra el Blanqueig. En el cas que l'Agència Tributària ho requereixi és d'obligat compliment que la Fundació La Marató de TV3 justifiqui la procedència dels donatius rebuts amb les corresponents dades fiscals.
Podeu inscriure la vostra activitat a través del formulari.
Tot tipus d'iniciatives són vàlides sempre que siguin legals i no fereixin sensibilitats. Hi ha activitats clàssiques com xocolatades, sopars, sortejos o jocs i n'hi ha de més d'originals. Si voleu buscar idees per organitzar-ne una, consulteu les activitats que ja estan registrades per La Marató actual.
Podeu demanar suport al vostre ajuntament perquè us faciliti un espai, altres recursos o una pancarta.
L'entitat organitzadora correrà amb les despeses. De tota manera, l'organització d'una activitat per La Marató de TV3 no hauria de representar una gran despesa i s'hauria de celebrar, preferentment, a cost zero, amb l'ajut de col·laboradors, perquè els diners dels participants es puguin destinar íntegrament al Marcador de La Marató. Us suggerim que no organitzeu d'inici una activitat massa ambiciosa i no assumiu riscos innecessaris.
Totes les dades facilitades al teu espai d'activitats segueixen la política de protecció de dades de la CCMA.
Validarem la vostra activitat i, al cap d'uns dies, la publicarem al web, a la pàgina de la vostra comarca.
Per correu electrònic rebreu un número identificador que us donarà accés a un espai personalitzat i exclusiu per a la vostra entitat el teu espai d'activitats (espai exclusiu per les entitats inscrites). Conserveu aquest correu amb l'identificador i faciliteu-lo a tots els que col·laborin en l'organització de l'acte. Al teu espai d'activitats" (espai exclusiu per les entitats inscrites) podràs consultar tots els passos a seguir.
És la manera d'informar la Fundació que feu una activitat per a una determinada edició del programa. El primer any haureu de facilitar les dades de la vostra entitat; els anys consecutius només caldrà inscriure l'activitat.
Per tenir accés al teu espai d'activitats" (espai exclusiu per les entitats inscrites), amb tots els passos a seguir, les instruccions d'ingrés i tota la informació útil.
Si feu l'activitat conjuntament amb diverses entitats i sumeu les recaptacions aconseguides, busqueu una fórmula que us representi a totes, per exemple: "Municipi de... amb La Marató"; "Comissió de..."; "Entitats de..."; "Amics de...".
No és convenient enumerar una sèrie d'entitats perquè els caràcters d'aquest camp són limitats.
Si voleu citar totes les entitats podeu enumerar-les en el camp de descripció d'activitat utilitzant una frase com ara "activitat organitzada amb la col·laboració de l'associació de dones, l'Ajuntament...
Es publica al web i si heu comunicat la recaptació aconseguida a través "el teu espai d'activitats", probablement apareixerà sobre-impressionada en pantalla durant el programa televisiu.
No cal que sigui el mateix diumenge en què s'emet el programa. Trieu el dia que us resulti més convenient. Sempre és aconsellable celebrar l'activitat des de l'octubre i fins al dia d'emissió de La Marató per tal que pugueu aprofitar la logística que tenim preparada en època de campanya (publicació al web, enviament de material divulgatiu
18- Si volem rebre material de La Marató, fins quan ens podem inscriure?
Si voleu rebre el material de sensibilització (fulletons, adhesius i cartells) cal inscriure's abans del 29 de novembre. Compteu que rebreu el paquet una setmana després de fer la inscripció
19- Quines tasques recauen sobre l'entitat organitzadora d'un acte?
Inscriure la vostra activitat per informar a La Marató de TV3.
20- Puc organitzar tot sol/a una activitat?
Les activitats per La Marató de TV3 són organitzades per col·lectius. Sempre pots buscar el suport o proposar la teva idea a una entitat, fet que t'agilitzarà tràmits (local, permisos...). Una altra opció és sumar forces amb algun col·lectiu ja inscrit aquest any. Si necessites contactar-hi, et facilitarem les dades
Tant bon punt es posi en marxa la campanya de sensibilització, podreu trobar el fulletó divulgatiu i el cartell tots dos en format Din A3: 29,7x 42 cm a la web, a l'apartat de "La Marató ANY" / "La campanya".
El fulletó inclou la informació general sobre les malalties que tractarà el programa d'enguany. I el cartell és per mostrar als participants que l'acte està vinculat a La Marató. Es poden personalitzar incloent informació de l'activitat (dia, hora, títol...).
Podeu imprimir vosaltres mateixos aquests materials promocionals des de l'inici de la campanya fins a finals de març que finalitzarà l'edició d'enguany. Trobareu els arxius originals en PDF a la web, a l'apartat de "La Marató ANY" / "La campanya", per reproduir les còpies que necessiteu.
De la mateixa manera, us encoratgem a fer-ne difusió a les vostres xarxes socials i web.
22- Com s'obté el material de sensibilització de La Marató?
És imprescindible haver inscrit l'activitat abans del 30 de novembre. Us enviarem gratuïtament i per ordre d'inscripció els cartells, els adhesius i els fulletons de divulgació d'aquesta edició.
Fulletons (A5: 14,8 x 21 cm.)
Són díptics amb informació general sobre les malalties que tractarà el programa d'enguany.
Cartells (A3: 29,7x 42 cm)
Són per mostrar als participants que l'acte està vinculat a La Marató. Es poden personalitzar incloent informació de l'activitat (dia, hora, títol...).
Si necessiteu una gran quantitat de cartells, us els podeu imprimir a l'apartat de "La Marató ANY"/"La campanya, on trobareu els pdf originals des de l'inici de la campanya.
Adhesiu (3,2 x8 cm)
Per repartir el dia de l'activitat
23- Puc tenir més material de sensibilització si ja he rebut un paquet?
Enviem un únic paquet per entitat, però la quantitat de material depèn de l'assistència prevista. Per això, necessitem que en el formulari d'inscripció el número d'assistents que indiqueu sigui la suma de tots els actes, si en feu més d'un.
Sempre tindreu l'opció d'imprimir vosaltres mateixos aquests materials de sensibilització. Trobareu els documents originals en format pdf a l'apartat de "La Marató ANY"/"La campanya, aquí per reproduir les còpies que necessiteu.
24- Quan rebré el paquet?
Aproximadament una setmana després de fer la inscripció i sempre que ho hagueu fet abans del 29 de novembre.
25- I si estic fora de termini per rebre el material?
Podeu imprimir vosaltres mateixos aquests materials promocionals de campanya entre finals d'octubre i finals de març. Trobareu els arxius originals en PDF a la web, a l'apartat de "La Marató ANY"/"La campanya", per reproduir les còpies que necessiteu. El fet de no disposar del material no és motiu per deixar de fer l'activitat.
26- Quina quantitat de material de sensibilització rebrem?
El calculem en funció del nombre d'assistents que heu indicat. No enviem material de forma massiva perquè es tracta de fer-ne un ús eficient i responsable.
27- No hem rebut el paquet i ja fa una setmana que vam fer la inscripció. Què hem de fer?
La penjada de pancartes personalitzades amb el nom de la població és una iniciativa adreçada als ajuntaments. Podeu demanar al vostre ajuntament que us la cedeixi si la voleu utilitzar en la vostra activitat.
Quan inscriviu l'activitat a través del formulari que trobareu al web us proporcionarem el logo. Totes les indicacions les trobareu al correu de resposta un cop validada la vostra inscripció pel departament d'activitats.
Cal que feu servir únicament aquest logo especialment creat per a vosaltres.
Si us plau, no utilitzeu el de la Fundació La Marató de TV3 ni el del Programa de TV.
Dins del mapa d'activitats, a la vostra comarca, trobareu el blog, on podreu publicar totes aquelles dades que no apareixen en la descripció i que vulgueu difondre per fomentar la participació (crides, notícies, evolució dels preparatius, resultats...). En el vostre espai exclusiu d'activitats trobareu un botó des del qual podreu afegir els comentaris.
Entre les més de 3.000 activitats que s'organitzen, farem una selecció d'aproximadament 20 de les més representatives, que mostrarem dins del programa seguint criteris de territorialitat, antiguitat o espectacularitat. Si escollim la vostra activitat entre les inscrites, l'equip de producció del programa contactarà prèviament amb vosaltres, a través del contacte que hàgiu facilitat en el formulari.
Al blog de les activitats trobareu un article amb les "Instruccions per publicar imatges al web" (espai exclusiu per les entitats inscrites). Podreu enviar fotos i vídeos de la vostra activitat, que publicarem a les galeries de vídeo i fotografia dins el web una setmana abans de La Marató. Fins a finals de març anirem publicant per ordre d'arribada les imatges que envieu.
Quan hagueu finalitzat l'activitat, entreu a "el teu espai d'activitats" i ompliu les dades a l'apartat "Recaptació".
És imprescindible que ens comuniqueu la vostra recaptació a través de la web si voleu que ens en fem ressò durant el programa de TV. Ara ja no cal trucar per telèfon el dia de La Marató, es pot fer abans i de forma més àgil amb aquest nou sistema que permet l'espai d'activitats del web. Mireu com n'és, de ràpid i senzill, en aquest vídeo.
Cal que hagueu inscrit prèviament la vostra activitat a través del formulari abans del diumenge anterior de La Marató i que entreu a "el teu espai d'activitats" i ompliu les dades a l'apartat Recaptació. Durant el programa i en la mesura del possible, aniran apareixent les recaptacions de les activitats sobreimpressionades en pantalla.
Disposeu de tres mètodes per a ingressar els diners recaptats en la vostra activitat: per targeta, per transferència o directament a les oficines de CaixaBank imprimint el full d'instruccions per a presentar-lo a la finestreta.
El número de compte reservat per a les activitats és: ES55 2100 0555 37 0201474332.
Us recomanem que conserveu el resguard bancari per si no localitzem el vostre ingrés.
IMPORTANT: Un cop fet l'ingrés entreu a "el teu espai d'activitats" i completeu l'apartat "Recaptació" amb les dades (data de l'ingrés, NIF de la persona que l'ha efectuat i número de l'oficina de La Caixa). Aquestes dades ens permetran identificar-lo.
Un cop fem el tancament de l'edició de La Marató, a finals de març, rebreu per correu electrònic un diploma d'agraïment a nom de la vostra entitat tal i com la vau inscriure. Podreu imprimir-lo i fer-lo extensiu a les entitats que us han ajudat. Vosaltres mateixos podreu personalitzar el diploma amb el nom de les entitats col·laboradores que creieu oportunes.
Doneu valor al diploma fent-lo arribar a aquelles entitats, ajuntaments, empreses i associacions que us hagin ajudat. S'ha utilitzar el diploma a títol col·lectiu i no per a persones individuals.
Si no trobes el que busques envia'ns un correu electrònic i mirarem de respondre't com més aviat millor.