El programa tanca amb un marcador rècord de 10.113.152 euros

La Marató de TV3 aconsegueix un nou èxit de mobilització social i una GRAN xifra econòmica: 10.113.152 ?. Aquesta és la quantitat que reflectia el marcador

La Marató de TV3 aconsegueix un nou èxit de mobilització social i una GRAN xifra econòmica: 10.113.152 ?. Aquesta és la quantitat que reflectia el marcador en el moment en què Ariadna Oltra i Òscar Dalmau han acomiadat el programa, a la 1.25 de la matinada, superant el rècord de l'edició anterior en prop de 3 milions d'euros.


Després de 15 hores d'apassionant directe, els milers de donatius dels ciutadans i la potent mobilització social a tot Catalunya han fet possible que La Marató de TV3, dedicada a impulsar la investigació sobre el càncer, hagi aconseguit recaptar 10.113.152 ?. La xifra és provisional, ja que s'incrementarà fins al 31 de març, quan es farà el tancament definitiu d'aquesta edició.



15 hores d'informació, divulgació i entreteniment

El dia ha estat molt intens. A les 8 del matí, Catalunya Ràdio donava el tret de sortida de La Marató 2012 amb una edició especial d''El suplement', presentat per Sílvia Cóppulo. El programa ha recollit en directe l'obertura de les línies telefòniques a Fira de Barcelona i l'arribada dels primers donatius al 905 11 50 50. També hi hem conegut testimonis de persones amb càncer, l'opinió de metges especialistes i les actuacions d'alguns artistes. A les 10 en punt, TV3 encenia els llums del plató i arrencava el programa televisiu, que ha durat més de 15 hores, conduït pels periodistes Ariadna Oltra i Òscar Dalmau.

La Marató 2012 ha descobert a l'espectador les incògnites del càncer des de tots els seus vessants: científic, humà i social. Les exposicions dels metges i investigadors i les accions divulgatives al plató han fet entenedors conceptes com els mecanismes de la malaltia, la metàstasi o els tipus de teràpies d'una manera molt gràfica, que ha implicat la participació activa del públic.

Al voltant de 30 persones han passat pel plató per parlar obertament, i en primera persona, de la seva experiència personal amb el càncer. Les entrevistes i reportatges han posat especialment l'accent en tres moments clau de la malaltia: el diagnòstic, el tractament i el "després", sempre des d'una visió personal i del seu entorn familiar i social.

Amb l'edició d'aquest any, ja s'han fet quatre maratons dedicades al càncer, la del 1992, 1994 i 2004. El programa ha mostrat com ha evolucionat la investigació oncològica aquests anys i ha tingut la intervenció dels metges, pacients i presentadors que van participar en aquelles edicions.

Divulgació i sensibilització han trobat el contrapunt en la gran dosi de música i espectacle present durant tot el dia al plató, encapçalats per l'Always Drinking Marching Band. L'escenari ha acollit gran part dels artistes que han participat en "El disc de La Marató 2012", que diumenge 2 de desembre va esgotar les 200.000 còpies editades, convertint-se en el compacte més venut de la història de La Marató. Així, hem pogut gaudir en directe dels temes del disc amb la veu dels seus intèrprets: Els Catarres, Lídia Pujol, Txarango, Amelie, Alejandro Sanz, Virgínia Martínez i l'Orfeó Català, Glaucs i Menaix a Truà, entre molts altres. Així mateix, s'han volgut sumar a la iniciativa grups com els Estopa, Moncho i Tamara, Blaumut i La Pegatina. També hi ha hagut espectacles sorprenents de dansa amb Sacude, Cybertone, IT Dansa i els Black Quality i MiniLittles Quality.

L'humor i la solidaritat són dos bons aliats, i d'aquesta manera ens ho han demostrat actors com Joan Pera, el Tricicle o l'equip de 'Polònia' i 'Crackòvia', que ens han ofert els moments més divertits de la jornada.


Catalunya es mobilitza per La Marató

La mobilització social entorn a La Marató ha esclatat de manera espectacular, i aquesta edició ha aconseguit una xifra rècord de participació, amb les més de 2.000 activitats populars organitzades per iniciativa ciutadana arreu de Catalunya. Al llarg del dia, les càmeres de TV3 s'han acostat a una trentena d'actes solidaris en els quals hem pogut copsar l'entusiasme que desperta el projecte entre la ciutadania.

Com en cada edició, els professionals de TV3 i Catalunya Ràdio s'han implicat a fons en La Marató. Alguns han fet connexions en directe des de diferents punts del territori on s'estaven duent a terme activitats, i d'altres fins i tot hi han participat activament. Quatre presentadors de TV3 i els corresponsals estrangers han protagonitzat uns reptes molt especials: portar La Marató a països i espais on mai abans havia estat. Així, Bibiana Ballbè s'ha llançat amb paracaigudes amb una pancarta on es llegia el telèfon de La Marató, Javier Estrada ha escalat i l'ha portada fins al cim del Pedraforca, i els corresponsals Antoni Bassas i Sergi Vicente, als llocs més emblemàtics de Washington i Pequín.

Diferents personalitats de tots els àmbits han volgut col·laborar fent una crida amb el lema de La Marató. La unió per una mateixa causa de persones com Miquel Barceló, Andrés Iniesta, Juanes, Shakira, Joel Joan, Justo Molinero, Coco Comín, entre molts altres, ha contribuït a estimular la participació social.

En l'àmbit esportiu, s'ha fet el tradicional partit de futbol de La Marató al Miniestadi, on han participat cares conegudes com Marc Márquez, els germans Espargaró, Andoni Zubizarreta, Santi Millán, Sergi Mas i Bruno Oro, entre molts altres.

Una de les novetats més espectaculars d'aquest any han estat les actualitzacions exteriors del marcador. Una de les més originals l'hem vist pocs minuts abans de les 2 de la tarda, quan un castell humà construït pels Xiquets de Tarragona, la Jove de Tarragona i la Colla Sant Pere i Sant Pau desplegava les xifres del marcador.

Les càmeres han mostrat la vitalitat de les 4 seus telefòniques de La Marató en la recepció de donatius. Durant les 15 hores de programa, persones conegudes de l'àmbit cultural, social, esportiu, polític i empresarial català, juntament amb 2.400 voluntaris, han passat per la Fira de Barcelona, la Universitat de Lleida, el Port de Tarragona i l'Auditori de Girona per atendre les desenes de milers de donatius que han arribat a través del 905 11 50 50. Un total de 1.001 línies d'atenció telefònica han permès absorbir la solidaritat dels catalans.


La Marató a les xarxes socials

La Marató contra el càncer ha tingut molta presència i un gran seguiment en les xarxes socials. Ha comptabilitzat una pujada de 8.554 nous seguidors a la pàgina de Facebook durant les 15 hores de programa, que sumen un total de 161.205.

S'han realitzat 7.178 piulades i en 24 hores s'han fet servir 761 vegades el hashtag #MaratóCàncer i 6.417 vegades #MaratóTV3. Durant l'emissió del programa s'ha aconseguit ser trending topic a Catalunya gràcies a la complicitat i la implicació de tota la comunitat de Twitter. Facebook té en aquests moments 161.205 i seguidors i Twitter, 24.700


Destinació dels fons recaptats

La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2012 permetrà incidir directament en l'estudi de la medicina personalitzada del càncer, mitjançant el finançament de projectes d'investigació.
Al febrer del 2013, la Fundació La Marató de TV3 obrirà la convocatòria d'ajudes a la recerca del càncer, on els investigadors experts en aquesta patologia es poden presentar per optar al lliurament d'ajuts. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i del web:
Anar al contingut