Conferències educatives

Un dels objectius de La Marató de TV3 és conscienciar els joves sobre les malalties tractades en el programa. Per aconseguir-ho, la Fundació desplega una intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius que arriba a més de 200.000 joves. Un col·lectiu format per 300 professionals de la salut s'encarrega d'impartir al voltant de 4.400 sessions divulgatives en cada nova edició.

Més de 4.000 conferències sobre les malalties neurodegeneratives als centres educatius catalans


Al voltant de 160.000 joves catalans va poder conèixer la realitat mèdica i social de les malalties neurodegeneratives gràcies a les 4.285 conferències que es van dur a terme en el marc de la campanya de sensibilització educativa prèvia al programa.

Les sessions combinar la divulgació científica amb testimonis directes d'afectats per malalties neurodegeneratives i es van completar amb la projecció d'un reportatge editat expressament amb aquesta finalitat.


 

15è Concurs Pinta La Marató


Un total de 106 centres i 249 cartells van formar part d'aquesta edició del concurs, en què els joves van plasmar a partir de l'expressió artística conceptes relacionats amb les malalties neurodegeneratives.

La proposta de la classe de 2n d'ESO de l'Institut Antoni Ballester de Mont-roig va resultar guanyadora de la 15a edició del concurs Pinta la Marató. Les neurones són les protagonistes de l'obra seleccionada en què destaca la visualitat pictòrica i l'acció del moviment.Els cartells presentats pels alumnes de 3r i 4t d'ESO dels centres IES Francisco de Goya, IES Jaume Callís i de l'Escola Garbí han sigut els finalistes d'aquesta edició.

El jurat del certamen va estar format per l'artista plàstica Pepa Poch; Teresa Llobet, coordinadora de Roca Umbert-Fàbrica de les Arts; Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3; Marc Viñas, subdirector general de Cooperació Social i Voluntariat del Departament de Benestar Social i Família, Lluís Bernabé, director de La Marató de TV3, i Carme Basté, directora de la Fundació La Marató de TV3.

El premi per a la classe autora del cartell guanyador va consistir en un cap de setmana en un alberg de Catalunya, a càrrec de la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària del Departament de Benestar Social i Família.


Cartell guanyador. 2n d'ESO de l'Institut Antoni Ballester de Mont-roig