10.113.152 ? per obrir noves vies en el tractament i la curació del càncer

L'èxit de recaptació -rècord en la història del programa- situa La Marató de TV3 com el telethon mundial que més diners aconsegueix per habitant. La xifra

L'èxit de recaptació -rècord en la història del programa- situa La Marató de TV3 com el telethon mundial que més diners aconsegueix per habitant. La xifra definitiva recaptada es donarà a conèixer el 31 de març, quan es tanqui definitivament aquesta edició.

La Marató de TV3 va celebrar ahir 21 anys assolint un èxit rotund de participació social i de recaptació, situada en 10.113.152 ?, un marcador rècord en la història del programa. La xifra és provisional, ja que s'incrementarà fins al 31 de març, quan es fa el tancament definitiu d'aquesta edició.

Des de les 10 del matí i fins a la 1.26 de la matinada, Ariadna Oltra i Òscar Dalmau van conduir un espai que va desplegar la seva fórmula única, ideada fa 21 anys, per estimular la solidaritat i la mobilització ciutadana. Les històries reals de persones que han tingut o tenen el càncer, la divulgació científica a través dels metges especialistes i els recursos visuals i una gran dosi d'humor i espectacle van ser els ingredients que van omplir les 15 hores llargues de programa en directe, que va tenir 396.000 espectadors de mitjana i una quota global del 18,9%.

La Marató que més recapta al món

Amb els més de 10 milions d'euros aconseguits ahir, La Marató de TV3 s'ha convertit en el telethon mundial que més fons recapta per habitant, posició que fins ara ocupava la Teléthon francesa. A Catalunya, s'han recaptat 1,33? per habitant, davant dels 1,23? del programa a França.


Més mobilització ciutadana que mai

La ciutadania, gran protagonista de La Marató de TV3, s'ha implicat més que mai en aquesta edició, s'han organitzat 2.028 actes populars, una xifra que, tot i no ser encara definitiva - la Fundació continua registrant actes populars - supera ja de molt el rècord de participació que va assolir l'edició passada, situat en els 1.822 actes.


80.861 donatius telefònics rebuts ahir

Durant la jornada, el telèfon 905 11 50 50 va registrar un total de 80.861 donatius telefònics, que van ser atesos pels 2.400 voluntaris que es van desplaçar a les 4 seus telefòniques: Fira de Barcelona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i Auditoria de Girona.



La Marató 2012 a internet i les xarxes socials

El programa es va seguir intensament a través del web de La Marató, www.tv3.cat/marato, on es va oferir abundant material audiovisual i notícies durant més de 15 hores ininterrompudes. La pàgina va registrar un total de 227.913 pàgines vistes i 64.866 visitants únics durant tot el dia.

8.554 nous seguidors a Facebook i un total de 162.316 fans

A les xarxes socials, La Marató 2012 ha estat també molt viva: 8.554 nous seguidors es van sumar a la pàgina de La Marató a Facebook durant l'emissió. La xarxa social suma actualment 162.316 persones.

Més de 7.000 piulades sobre La Marató

En 24 hores, es van realitzar 7.178 piulades sobre La Marató. El hashtag #MaratóTV3 es va fer servir 6.417 vegades i #MaratóCàncer, 761. La Marató va aconseguir ser trending topic a Catalunya gràcies a la complicitat i la implicació de tota la comunitat de Twitter.

2.500 nous usuaris es van sumar al llarg de les 15 hores de programa al Twitter de La Marató. A hores d'ara, els ja existents arriben als 24.879.

Destinació dels fons recaptats

La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2012 permetrà disposar de nous avenços en l'àmbit del tractament del càncer. En els pròxims anys, la recerca serà decisiva per trobar nous mètodes de prevenció, de diagnòstic, per conèixer millor el comportament de les cèl·lules malignes i per dissenyar teràpies més contundents.

El febrer del 2012 la Fundació La Marató de TV3 obrirà una convocatòria pública per a la presentació d'aquests treballs. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i del web: www.tv3.cat/marato.

Després de 20 anys i una trajectòria molt sòlida que han permès finançar 594 projectes de recerca biomèdica La Marató de TV3 ha tornat a complir el seu doble objectiu: sensibilitzar la població cap a unes malalties que afecten milers de persones i impulsar la recerca biomèdica gràcies als fons recaptats.



21 anys de sensibilització, mobilització social i impuls a la recerca biomèdica

Dues dècades d'èxit, fruit d'un suport social excepcional, han convertit La Marató de TV3 en el gran esdeveniment solidari i participatiu a Catalunya. Centenars de milers de persones, entitats, institucions i empreses fa 21 anys que uneixen esforços en un mateix sentit: obtenir recursos econòmics per impulsar la recerca biomèdica sobre malalties sense guariment conegut. El projecte ha aconseguit, a més a més, incidir en la sensibilitat col·lectiva donant a conèixer la realitat de les malalties i despertant l'empatia, la solidaritat i el respecte cap a les persones afectades, així com la participació del conjunt de la societat.

Des del 1992, La Marató ha ofert 286 hores de televisió en directe en què ha combinat divulgació científica, sensibilització i entreteniment per acostar-nos a les malalties tractades. Amb els fons aconseguits en l'edició 2012, La Marató de TV3 ja suma a hores d'ara un total de 116.729.614 ?.

Aquests fons han permès impulsar 594 projectes de recerca biomèdica sobre un ampli conjunt de malalties, i han situat La Marató com a referent de les institucions finançadores de la investigació. En aquests treballs, n'hi han intervingut més de 3.000, que han contribuït a avançar en la prevenció, el pronòstic i tractament de les patologies tractades.


La Marató va tenir una audiència acumulada que s'acosta als 3 milions de persones, en prop de 16 hores d'emissió

Un total de 2.990.000 persones, el 43,1% de la població de Catalunya, van veure ahir La Marató de TV3, en algun moment del programa, que va tenir una durada de 15 hores i 26 minuts (926 minuts). El programa va començar l'emissió a les 10.00 i va tenir, segons dades de Kantar media, una mitjana d'audiència de 396.000 espectadors i el 18,9% de quota.

El programa de la 21a edició de La Marató, amb la presentació a càrrec d'Ariadna Oltra i Òscar Dalmau, va ser el quart programa més vist a Catalunya i va liderar l'audiència al llarg de totes les franges: les de matí (amb el 23,4%), tarda (amb el 15,6%) i nit (amb el 16,2%). I va arribar a un màxim d'audiència de 669.000 espectadors i el 20,3% de quota a les 22.27.

A més, amb totes aquestes dades, TV3 va liderar la jornada, amb el 18% de quota i amb 9,7 punts d'avantatge sobre Antena 3, la segona cadena classificada, amb el 8,3%.
Anar al contingut