S'han reproduït 22 milions de vídeos

L'octubre marca rècords històrics en l'audiència digital de TV3

La setmana que es va saber la sentència del judici del procés, TV3 va batre el seu rècord de consum de vídeo a través de la xarxa amb gairebé 6 milions de reproduccions a les emissions en directes via internet o mitjançant el servei a la carta

L'actualitat informativa i la situació política de Catalunya han propiciat un context de creixement espectacular del consum digital. TV3 ha acabat el mes d'octubre generant 22 milions de reproduccions d'imatge sumant les emissions en directe, el servei de TV3alacarta i els canals de la cadena a YouTube. Les dades d'audiència a internet són, alhora, un reflex paral·lel de l'audiència global del canal.

 

L'interès pel que passava s'ha estès fora de Catalunya. Això explica que un 30% del consum digital registrat es fes més enllà del territori català. Entre l'audiència, els continguts més vistos han estat els telenotícies i els especials informatius arran de les respostes i mobilitzacions ciutadanes, mentre que, en l'àmbit de l'entreteniment, els continguts estrella han estat els de "Polònia".

 

Continguts a la carta

L'espai satíric és el més vist a la carta, amb 172.000 usuaris únics i 380.000 reproduccions de vídeo. El programa més vist del mes a través de la xarxa va ser el del 24 d'octubre. Tres dels vídeos més vistos del servei de TV3 són d'aquest programa d'humor.

Durant el mes d'octubre, a través de les plataformes d'accés a vídeos a la carta, TV3 ha sumat 14,8 milions de reproduccions. Es tracta de la millor dada des de l'octubre del 2017, moment en el qual l'actualitat a Catalunya bullia arran dels fets derivats de l'1-O.

Si comparem aquesta xifra amb la del més anterior, l'increment és d'un 67% i, alhora, d'un 53% en relació amb l'octubre del 2018. La setmana que s'iniciava el 14 d'octubre, dia en què es va fer pública la sentència del judici del procés, TV3 va batre el rècord de reproduccions de vídeo, amb 5,9 milions.

El mateix dia 14, els informatius que recollien el contingut de la sentència van ser les emissions en directe més seguides. El "TN vespre" va ser vist per 86.000 usuaris únics als mitjans digitals.

 

 

Webs, apps i televisió connectada

El creixement del seguiment de l'actualitat ha incrementat l'accés d'usuaris al web de TV3 que, a l'octubre, ha registrat 4,4 milions d'usuaris únics, una audiència també equiparable a la de l'octubre del 2017.

El portal de notícies 324.cat també ha sumat trànsit durant l'octubre i ha superat els 2 milions d'usuaris. Anàlogament, són les millors dades de la plataforma des la tardor de fa dos anys. L'app per a dispositius mòbils del 3/24 també millora audiència i, amb 170.000 usuaris únics, assoleix el millor índex des del desembre del 2017.

La ràpida implantació dels aparells de televisió amb connexió a la xarxa han contribuït a multiplicar també l'audiència digital de TV3 fins a assolir el seu rècord. Durant l'octubre, l'audiència a través dels serveis de TV3 per a "smart TV" ha estat de 342.000 usuaris únics que han reproduït 2,7 milions de vídeos.

 

Una estudiant universitària fent servir el mòbil durant els dies de mobilitzacions arran de la sentència del judici del procés

 

Xarxes socials

Les xarxes socials canalitzen l'interès de l'audiència i, alhora, pels continguts dels programes. A l'octubre, la conversa a les xarxes sobre els programes i continguts de TV3 gairebé duplica la del mes anterior. Aquest fenomen es materialitza amb la generació de més de mig milió de piulades a Twitter.

El programa amb més conversa social ha estat "FAQS", amb 128.000 missatges. El segon programa més atractiu per als tuitaires és "Polònia", amb mes de 85.000 missatges canalitzats durant al llarg d'aquest octubre.