Una parada del mercat ambulant de Sant Sadurní d'Anoia durant el rodatge de "Gent de mercats"
Una parada del mercat ambulant de Sant Sadurní d'Anoia durant el rodatge de "Gent de mercats"
Històries que es couen entre parades

"Gent de mercats": rodem la tercera temporada

El programa, dirigit per Tana Collados, continuarà endinsant-se en el dia a dia dels mercats i fent sentir la veu dels professionals que donen vida a aquests espais tan arrelats a la nostra cultura. El rodatge dels quatre capítols nous, que ha començat a Sant Sadurní d'Anoia, tindrà més protagonistes de mercats ambulants

L'equip de "Gent de mercats" ha començat a rodar la tercera temporada del programa posant més el focus en els mercats que es munten i desmunten, amb productes alimentaris i de tota mena. Especialment afectats per les restriccions d'espai i mobilitat provocades per la pandèmia, els mercats ambulants encaren el futur gairebé amb normalitat però encara amb limitacions. Els protagonistes d'aquest tipus de mercats que mostraran el seu dia a dia a la docusèrie seran de les comarques de Barcelona, com Sant Sadurní d'Anoia, Sant Pere de Ribes i Malgrat de Mar, i de Lleida, com Tremp, la Pobla de Segur i Sort (Pallars Jussà i Sobirà).

Una temporada més, el programa s'endinsarà en les històries que es couen amb la gent dels mercats sedentaris de Mollet del Vallès, Sant Boi de Llobregat, Gavà i Manresa, i a Barcelona, visitarà els professionals de la Barceloneta, el Poblenou, la Llibertat i la Vall d'Hebron. Com en les temporades anteriors, durant els quatre capítols nous, "Gent de mercats" descobrirà llotges de pescadors, camps i hortes, obradors i cuines, parades i paradetes, de la mà de la diversitat de personatges que poblen els mercats i que obren la porta per donar a conèixer les seves vides.

El programa

La docusèrie, dirigida per la periodista de TV3 especialitzada en gastronomia Tana Collados, va ser guardonada en la categoria de programa cultural, divulgatiu i documental de la XXVI edició dels Premis Zapping a la qualitat audiovisual. "Gent de mercats" torna després de la segona temporada, en què va obtenir una audiència mitjana de 154.000 persones i acumulada d'1.407.000 espectadors, que van veure almenys un minut de programa. La valoració qualitativa va ser bona, de 8,4, segons el panel de GfK. Pel que fa a l'audiència digital, fins ara s'han fet 80.620 reproduccions en total.

Aquesta producció de TV3 amb la col·laboració de Benecé Produccions té el suport de la Diputació de Barcelona, l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona, la Diputació de Lleida, l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat i el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.

Anar al contingut