Escena de la pel·lícula "La mort de Guillem"
TV3, À punt i IB3 vam estrenar el film simultàniament

Èxit d'audiència de l'estrena de "La mort de Guillem"

La nit temàtica arran de l'estrena de "La mort de Guillem" va aconseguir uns excel·lents resultats d'audiència. En una iniciativa sense precedents, TV3, À punt i IB3 van estrenar el film de manera simultània.

"La mort de Guillem", l'estrena al voltant de la qual pivotava la nit temàtica, va registrar una audiència de 430.000 espectadors de mitjana i una quota del 17,6%. El film aborda la història del dol dels pares de Guillem Agulló, un jove antifeixista i independentista assassinat per un grup d'ultradreta a Montanejos, a la comarca valenciana de l'Alt Millars, l'11 d'abril de 1993. L'èxit també es va traslladar a internet: 11.000 usuaris únics en directe, i 8.532 reproduccions a la carta. A Twitter hi va haver més de 400 missatges.

La pel·lícula "La mort de Guillem" és una producció de Lastor Media, SUICAfilms i Som*Batabat Produccions, en coproducció amb TV3 i À Punt Media. Amb el suport de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, l'Institut Valencià de Cultura i l'Institut Català de les Empreses Culturals, i amb la col·laboració de la Televisió de les Illes Balears, la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana i de Verkami.

TV3, À Punt i IB3 van fer l'estrena alhora, una emissió sense precedents. "La mort de Guillem" va ser vista a À Punt per 201.000 espectadors de mitjana amb una quota del 10,9%. I pel que fa a IB3, els resultats van ser de 15.000 espectadors i del 4,4% de quota.

A TV3, la nit va continuar amb el "Sense ficció" "A la dreta i més enllà", un documental de Montse Armengou i Ricard Belis que, a partir del resultat de les eleccions europees del maig del 2014, analitza el creixement dels moviments d'extrema dreta i dels partits xenòfobs i populistes a Europa. L'emissió també va ser tot un èxit; va registrar 221.000 espectadors de mitjana i una quota del 17%.

I ja avançada la nit, a les 01.25, TV3 va tancar l'emissió especial amb el curtmetratge de l'ESCAC vinculat a Guillem Agulló, "Ni oblit, ni perdó", dirigit per Jordi Boquet Claramunt. El van seguir 90.000 espectadors i va registrar una quota de pantalla del 12,5%.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut